Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ewaluacja systemu wychowawczego Szkoły Podstawowej II etap kształcenia
| | |
|MOCNE STRONY: |SŁABE STRONY: |
|Odpowiednio przygotowana kadra pedagogiczna |Negatywny stosunek rodziców do przeprowadzania bada ń dziecka w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej |
|Nabywanie umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów wychowawczych przez wychowawców |Niewielki wpływ rodziców na tworzenie programów wychowawczych |
|Programy: wychowawczy i profilaktyczny realizowane systematycznie podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych są |Zbyt mała grupa rodziców angażująca się w życie szkoły |
|jednolite i spójne |Brak pedagoga, psychologa i logopedy w szkole |
|Rozpoznawanie problemów wychowawczych uczniów i uwzględnianie ich potrzeb |Skuteczność systemu kar i nagród uzależniona od konsekwencji i postępowania nauczycieli i rodziców |
|Dobra znajomość środowiska rodzinnego ucznia |Uzależnienie pobytu dzieci w szkole od czasu odjazdu autobusów – utrudnienia w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych|
|Szybka reakcja na problemy wychowawcze i konsekwentne ich rozwiązywanie |Brak środków na nagrody dla uczniów |
|Dobry przepływ informacji i wymiana doświadczeń w zespole nauczycielskim klas IV- VI | |
|Dobra współpraca szkoły z władzami samorządowymi i lokalnymi organizacjami | |
|Dobry system współpracy z rodzicami | |
|Odpowiedni system komunikacji i informacji o postępach i trudnościach uczniów | |
|Dobrze zorganizowany system dowozu dzieci do szkoły | |
|Wspieranie finansowe rodzin uboższych w ramach współpracy z MOPS | |
|Dożywianie uczniów – mleko, herbata, drugie śniadanie dla uczniów objętych pomocą MOPS | |
|Zapewnienie uczniom opieki podczas przerw, dojazdów i wycieczek przedmiotowych | |
|Mała, dobrze umiejscowiona szkoła – wolna od agresji i przemocy oraz zewnętrznych zagrożeń | |
|Czysta, schludna i bezpieczna szkoła wpływa na dobre samopoczucie uczniów | |
|Rozwijanie samorządności uczniów ( aktywna działalność Samorządu Uczniowskiego) | |
|Korzystanie z ofert instytucji wspierających szkołę | |
|Różnorodność uroczystości i imprez integrujących środowisko szkolne i lokalne oraz propagujących i umacniających | |
|wartości społeczne | |
|Kultywowanie tradycji szkolnych i kujawskich | |
|SZANSE: |ZAGROŻENIA: |
|Awans zawodowy wyzwalający kreatywność i inwencję nauczycieli |Współpraca z rodzicami ograniczona do grupy rodziców zaangażowanych lub problemowych |
|Systematyczna współpraca z różnymi instytucjami i lokalnymi organizacjami |Przerzucanie odpowiedzialności za wychowanie na szkołę |
|Zaangażowanie rodziców w różne obszary działania szkoły |Trudna dostępność specjalistów w zakresie pomocy psychologicznej ( długie terminy oczekiwania na wizyty) |
|Pozytywna opinia o szkole przekazywana przez absolwentów i rodziców |Niedoskonałość prawa oświatowego i karnego |
|Traktowanie działań wychowawczych priorytetowo |Zubożenie społeczeństwa- utrudniony dostęp dzieci wiejskich do uczestniczenia w różnych formach kultury ( teatr, |
| |kino), prasy i czasopism |
| |Brak opieki pielęgniarki, lekarza i dentysty |
| |Zbyt duża ilość czasu wolnego uczniów spędzana przy komputerach i telewizorach |
Ewaluacja kształcenia w Szkole Podstawowej II etap kształcenia
|MOCNE STRONY: |SŁABE STRONY: |
|Wszyscy nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe pedagogiczne, większość studia podyplomowe |Trzech nauczycieli zatrudnionych równocześnie w dwóch szkołach |
|Nauczyciele uczestniczą w doskonaleniu zawodowym podnosząc swoje kompetencje |Brak świetlicy szkolnej ...