Dodaj publikację
Autor
Mirka Chmiel
Data publikacji
2008-02-29
Średnia ocena
5,00
Pobrań
724

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to test, który pozwoli sprawdzić wiadomości i umiejętności gramatyczne nabyte przez uczniów kl.II.
 Pobierz (doc, 38,0 KB)

Podgląd treści


......................................................................................................................................................
( imię i nazwisko)
SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ – test sprawdzający umiejętności gramatyczne uczniów kl. II.

1. Uzupełnij tabelę.

|wyraz |liczba liter |liczba głosek |liczba sylab |
|zeszyt | | | |
|rower | | | |
|spadochron | | | |
|deszcz | | | |
|nadjeżdża | | | |

2. Napisz imiona dzieci w kolejności alfabetycznej.

Janek Konrad Jurek Hanka Darek Ewa Elżbieta Ola Karolina

-------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Podane rzeczowniki napisz w liczbie mnogiej lub pojedynczej.

babcia - ................ kwiat - .................. pies - .....................

znicze - ................. dzieci - .................. krzewy - ..................

4. Określ liczbę podanych rzeczowników.

żołnierze ........................ tarcza ....................... zbroja ........................

5. Napisz po jednym zdaniu:

oznajmującym.........................................................................................................

pytającym................................................................................................................

rozkazującym..........................................................................................................

6. Odszukaj i podkreśl:

rzeczowniki: mydlany, mydło, mróz, śniegowy, słońce słoneczny

czasowniki: piją, pszczółka, narysowała, ślizga się, kolorowa, układa

przymiotniki: lodowisko, złocisty, wesoły, podchodzi, gruba, szybki

7. Napisz, jaki to rodzaj:

płótno............. ogród................... żółtko..................

wiewiórka............... wóz..................... sól .....................

8. Uzupełnij tabelę wybranym rzeczownikiem i przymiotnikiem.

|wyraz |rodzaj męski |rodzaj żeński |rodzaj nijaki |
|rzeczownik | | | |
|przymiotnik | | | |

9. Napisz wyraz o znaczeniu przeciwnym – nie wolno użyć cząstki „nie”

czysty - ................ gruba - ..................... wysoki - .......................

smutne - ................... mokry - ..................... gorąco - ........................

10. Napisz, jakie to zdanie?

Czy odrobiłeś zadanie? ...........................................................

Powieś ten wieszak! .................................................................

Dzisiaj idę z Olą do kina. .............................................................