Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji
Temat: Ich komme aus Polen.
Cele komunikacyjne:
Uczniowie potrafią zapytać się drugiej osoby z jakiego kraju pochodzi i samemu udzielić odpowiedzi na takie pytanie.
Cele leksykalno-gramatyczne:
Szyk zdania pytającego ze słówkiem pytającym „woher”.
Wprowadzenie przyimka „aus”.
Wprowadzenie czasownika „kommen”.
Wprowadzenie i utrwalenie nazw wybranych krajów.
Wprowadzenie elementów realioznawstwa.
Materiały dydaktyczne:
kartki z nazwami krajów do powieszenia na tablicy (na każdej kartce oprócz nazwy kraju znajdują się zdjęcia jego najbardziej charakterystycznych cech - element realioznawstwa),
magnesy,
podręcznik i ćwiczenia „Wir” kl. IV,
rzutnik pisma, folie,
karteczki do losowania dla uczniów ( gra ).
Formy socjalne:
plenum, praca w parach, praca samodzielna
Odbiorca zajęć:
klasa VI (drugi rok nauki).
Czas:
45 min.
L.p.
Przebieg lekcji
Czas
Forma
socjalna
Materiały
1.
Prezentacja nowego tematu lekcji.
Nauczyciel zapoznaje uczniów z nazwami krajów europejskich. Prosi o powieszenie ich na tablicy tak , jak leżą na mapie Europy.
Uczniowie głośno powtarzają poznane kraje i zapisują nazwy do zeszytu.
10
plenum
kartki z nazwami krajów, zdjęciami i ilustracjami
magnesy
2.
Nauczyciel pokazuje pierwszą kartkę nazwą kraju (Deutschland) i mówi „Ich komme aus Deutschland.”
Nauczyciel pyta uczniów, co to zdanie oznacza. Nauczyciel pyta o ten sam kraj kilku uczniów pytaniem „Woher kommst du?”
Nauczyciel prezentuje na rzutniku pytanie i odpowiedź.
Nauczyciel wskazuje i pyta o pozostałe kraje.
Nauczyciel prosi o zapisanie na tablicy odmiany czasownika „kommen”.
10
plenum
kartki z nazwami krajów, zdjęciami i ilustracjami
rzutnik, folia
3.
Dopasowanie do danego kraju jego symbolu samochodowego. Nauczyciel pyta uczniów „Woher kommt das Auto?”
5
plenum
rzutnik, folia
4.
Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki
z międzynarodowymi oznaczeniami samochodowymi.
Uczniowie w łańcuszku pytają się skąd pochodzą i odpowiadają na to pytanie.
5
praca w parach
karteczki miedzyna-rodowymi oznacze-niami samocho-dów
5.
Nauczyciel prezentuje kartki z różnymi znanymi osobami i zadaje uczniom pytania:
Wer ist das?
Woher kommt er (sie)?
10
plenum
rzutnik, folie ze znanymi osobami
6.
Praca w zeszycie ćwiczeń
5
praca samo-dzielna
zeszyt ćwiczeń
7.
Ewaluacja: Uczniowie otrzymują kartę, na której zaznaczają stopień opanowania danych treści podczas zajęć.
praca samo-dzielna
karta samooceny
8.
Praca domowa.
zeszyt ćwiczeń
+
Znam nazwy krajów europejskich.
Znam międzynarodowe symbole samochodowe.
Potrafię zadać
pytanie, Skąd pochodzisz?
Potrafię na takie pytanie odpowiedzieć.
Znam nazwy krajów europejskich.
Znam międzynarodowe symbole samochodowe.
Potrafię zadać pytanie, Skąd pochodzisz?
Potrafię na takie pytanie odpowiedzieć.