Dodaj publikację
Autor
Daniel Szczypior
Data publikacji
2008-03-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
127

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem pracowni internetowej przeznaczony dla gimnazjalistów rozpoczynających naukę języka.
 Pobierz (doc, 47,5 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji z języka angielskiego
dla klasy I a gimnazjum

Nauczyciel prowadzący: mgr Daniel Szczypior
Klasa: I b
Data: 03.03.2008

TEMAT: „My star – poznaj swojego idola”

Cele ogólne:

• Znajomość słownictwa dotyczącego danych osobistych, wyglądu, rodziny .
• Rozwijanie umiejętności czytania/pisania.

Cele szczegółowe:

• Znajomość rzeczowników dotyczących wyglądu, rodziny;
• Rozwijanie umiejętności pisania w trzeciej osobie liczby pojedynczej np. „she is 15 years old” – „ona ma 15 lat”;
• Umiejętność czytania w celu uzyskania konkretnych informacji.
• Umiejętność selekcji informacji dostępnych w Internecie;
• Gramatyka: umiejętność użycia czasownika „have got” i „be” w trzeciej osobie liczby pojedynczej;
• Ćwiczenia wymowy słówek związanych z opisem postaci;

Metody pracy:

• Praca z tekstem
• Burza mózgów

Formy pracy:

• Indywidualna
• W parach

Środki dydaktyczne:

• Kserokopie
• Komputery w sali informatycznej
• Projektor multimedialny

Przebieg lekcji:

Część I

1. Powitanie.
2. Sprawdzenie zadania domowego z poprzedniej lekcji.
3. Sprawdzenie listy obecności.
4. Zapisanie tematu lekcji.
5. Burza mózgów- nauczyciel zadaje pytanie Kto jest gwiazdą?; na tablicy zapisuje propozycje uczniów a następnie pyta się uczniów, dlaczego wybrali te osoby. Powstaje lista nazwisk potencjalnych gwiazda.

Część II

6. Uczniowie pracują w parach- dostają kserokopie z ćwiczeniami.

• Ćwiczenie 1a (załącznik 1)

7. Nauczyciel uruchamia projektor multimedialny i tłumaczu uczniom w jaki sposób znaleźć wymagane w ćwiczeniu informacje.
8. Uczniowie uzupełniają tabelkę w ćwiczeniu 1a za pomocą Internetu.
9. Uczniowie kończą ćwiczenie a nauczyciel zadaje pytania każdej parze odnośnie wykonanego ćwiczenia.
10. Uczniowie piszą krótkie teksty na podstawie tabelki z ćwiczenia 1a.
11. Wybrani uczniowie czytają swoje teksty.

Część III

• Nauczyciel wybiera jeden z opisów, nie zdradzając nazwiska ucznia, który napisał ten opis. Gdy nauczyciel czyta ten opis uczniowie mają odgadnąć, który z nich napisał tekst.
• Zadanie domowe – uczniowie mają za zadanie wykonać plakat z wybraną gwiazdą w głównej roli.

My star

|Name | |
|Surname | |
|Age | |
|Profession | |
|Family (parents and so on) | |
|Height | |
|Weight | |
|Eyes | |
|Hair | |
|Favourite film | |
|Favourite food | |
|Car | |
|Success | |

My star’s name is ….............................................................................................................
Her/His surname is………………………………………………………………………………………..
He/She is……………………………………………………………………………………………………………………………
She/He is a/an …………………………………………………………………………………………………………………..
She/He has got ……………………………………………………………………………………………………………………….
She/He is ……………………………………………………………………tall
She/he weighs ……………………………………………………….kg
Her/His eyes are ………………………………………………………………………………………………………………………
Her/His hair is ………………………………………………………………………………………………………………………
Her/His favourite film is ………………………………………………………………………………………………………..
Her/His favourite food is ………………………………………………………………………………………………………..
She/She drives ……………………………………………………………………………………………………………………….
Her/His greatest success is ………………………………………………………………………………………………………