Dodaj publikację
Autor
Marianna Chudy
Data publikacji
2008-03-28
Średnia ocena
4,50
Pobrań
1620

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test ten opracowałam w celu rozpoznania poziomu wiadomości i umiejętności absolwentów Gimnazjum, którzy rozpocznają naukę w szkole średniej.
 Pobierz (doc, 46,0 KB)

Komentarze

wici1, 2012-09-03

test zwięzły, przekrojowo traktujący cały materiał z gimnazjum. Warto z niego skorzystać.

Podgląd treści


TEST DIAGNOZUJĄCY
dla uczniów klas Liceum Profilowanego i Technikum
rozpoczynających naukę biologii.

Przed rozpoczęciem realizacji materiału uczniowie rozwiązują test wyboru. Zawiera 20 zadań zamkniętych, które wymagają wybrania jednej z gotowych odpowiedzi. Na rozwiązanie zadań uczeń ma 25 minut, czyli nieco ponad 1 min. na jedno zadanie. Za prawidłową odpowiedź uczeń otrzymuje 1 pkt, a za błędną 0 pkt.

Wybrano ten rodzaj testu ze względu na szeroki zakres zastosowań i sprawność pomiarową. Ponadto test tego typu umożliwia obiektywne punktowanie wyników, prosta jest analiza wyników oraz łatwa konstrukcja klucza punktowania.

Zadania przygotowano uwzględniając treści edukacyjne zawarte w podstawie programowej dla Gimnazjów.

CELE TESTU

≈ Rozpoznanie poziomu wiadomości i umiejętności absolwentów Gimnazjum.

≈ Umożliwienie dostosowania organizacji metod pracy dydaktycznej i merytorycznej w celu wyrównania i podniesienia poziomu wiedzy i umiejętności uczniów.

≈ Wybór właściwych metod dydaktycznych ułatwi pracę z uczniem zdolnym, ale przed wszystkim z uczniem mającym problemy w nauce.

≈ Ułatwi dobór metod dydaktycznych do możliwości uczniów.

TEST WYBORU Z BIOLOGII
Test diagnozujący

1.Wskaż struktury komórki zwierzęcej:
a) jądro komórkowe, chloroplasty, rybosomy;
b) cytoplazma, błona komórkowa, mitochondrium;
c) ściana komórkowa, mitochondriom, wodniczka (wakuola);
d) rybosomy, ściana komórkowa, plastydy.
2. Produkty fotosyntezy to:
a) woda, glukoza;
b) dwutlenek węgla, woda;
c) cukier, dwutlenek węgla;
d) tlen, glukoza.
3. Wskaż zdanie w którym występuje błąd.
a) Woda szybko się ogrzewa i wolno traci ciepło, co chroni organizm przed przegrzaniem i wychłodzeniem.
b) Woda jest rozpuszczalnikiem, więc w organizmie pełni funkcje transportowe.
c) Tylko w obecności wody możliwe jest życie.
d) Woda w temp. 4°C ma największą gęstość, więc w zimie w stanie płynnym zalega przy dnie zbiorników wodnych, co pozwala organizmom wodnym przetrwać okres zimy.
4. Przykładem symbiozy jest;
a) współżycie grzybów kapeluszowych z korzeniami roślin wyższych;
b) organizm – porost;
c) współżycie bakterii brodawkowych z korzeniami roślin motylkowych;
d) wszystkie odpowiedzi są prawdziwe.
5. Wskaż twierdzenie fałszywe dotyczące zależności antagonistycznej pomiędzy organizmami.
a) Drapieżnictwo i pasożytnictwo pełnią korzystną rolę regulacyjną w stabilnych
ekosystemach.
b) Drapieżca najczęściej jest większy od swej ofiary, pasożyt zawsze jest mniejszy.
c) Celem pasożyta jest znaczne ograniczenie liczebności populacji żywiciela.
d) Drapieżnictwo polega na odżywianiu się przedstawicieli jednego gatunku osobnikami drugiego gatunku.
6. Które organizmy wytwarzają zarodniki;
a) paprocie, mech płonnik;
b) pieczarka, mech płonnik;
c) sosna, jabłoń;
d) świerk, róża.
7. Wskaż cechy roślin jednoliściennych;
a) liście równowąskie, korzenie wiązkowe;
b) liście różnokształtne, korzeń palowy;
c) łodygi bez przyrostu na grubość, liście różnokształtne;
d) łodygi z przyrostem na grubość, jeden liścień ...