Dodaj publikację
Autor
arkadiusz groszkowski
Data publikacji
2008-03-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
251

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to konspekt lekcji akrobatyki/gimnastyki dla młodszych klas szkoły podstawowej. Zawiera ćwiczenia kształtujące wprowadzające do gimnastyki i metodykę nauczania stania na rękach.
 Pobierz (doc, 36,5 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji akrobatyki/gimnastyki

Temat lekcji: Gry i zabawy wprowadzające do akrobatyki, nauka stania a rękach.

Prowadzący: Arkadiusz Groszkowski
Klasa: I
Przyrządy: szarfy, materace, wykładziny, drabinki, ławeczki gimnastyczne
• Zadanie główne: uczeń poznaje nowy element gimnastyczny-stanie na rękach
Cele operacyjne:
Sprawność motoryczna:
• uczeń kształtuje zręczność, silę mięśni obręczy barkowej, brzucha, grzbietu i nóg, koordynację ruchową;
Umiejętności:
• uczeń zna nowe zabawy ruchowe, uczeń potrafi współdziałać w grupie, asekurować kolegę podczas wykonywania ćwiczenia;
Wiadomości:
• uczeń zna zasady bezpiecznego wykonywania stania na rękach;
Usamodzielnianie:
• dokonuje samokontroli poprawności wykonywanych ćwiczeń, samodzielnie ocenia poprawność wykonanego skoku.

Metody:
• realizacji zadań ruchowych- bezpośredniej celowości ruchu, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła
• przekazywania wiedzy- pokaz, objaśnienie
• wychowawcze- instruowanie, wyrażanie aprobaty, współdziałanie z prowadzącym, z grupą

|Tok lekcyjny. |Nazwa i opis zadania ruchowego (ćwiczenia). |Dozowanie |Uwagi organizacyjne i metodyczne. |
|Rodzaje zadań. | |/czas. | |
| | | | |
|Część I | | | |
|– wstępna | | | |
|1.Organizacja lekcji.|1.Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu |2’ |Ustawienie w szeregu. |
| |lekcji. | | |
|2.Zabawy ożywiające. | | | |
| |2. a) Berek – 2-3 osoby są berkami i starają się schwytać |3’ |Prowadzący wyznacza berków. |
| |pozostałych ćwiczących, osoby schwytane przez berka przyjmują | |Zabawa odbywa się na określonej |
| |z góry określone przez prowadzącego pozycje, można je uwolnić | |części sali. |
| |w określony wcześniej sposób. | | |
| |b) zabawa w „Ogonki” w parach. | |Ćwiczący dobierają się w pary |
| | |3’ |ustalają kto jest 1, kto 2. |
| | | |Prowadzący rozdaje szarfy. |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Część II | | | |
|- główna | | | |
| | | | |
|1.Zabawy |1. a)„Wyścigi rzędów”- |5’ |Jedynki tworzą jedna drużynę dwójki|
|wprowadzające do |na czworaka | |drugą. |
|akrobatyki. |„pajączki” | | |
| |taczki w podporze przodem | | |
| |taczki w podporze tyłem | | |
| |b) ćwiczenia na ławeczkach gimnastycznych – |14’ |Ćwiczący z pomocą prowadzącego |
| |przejście po ławeczkach na palcach, na czworaka. podskoki na | |rozstawiają ławeczki. |
| |jednej nodze | |Prowadzący informuje, że to nie |
| |przejście po dwóch równoległych ławeczkach w podporze przodem | |jest już rywalizacja. |
| |przejście w wsparciu na RR nogi ugięte, uniesione do klatki | | |
| |piersiowej | | |
| |przejście pod ławeczkami (czołganie się slalomem pomiędzy | | |
| |nogami ławki) | | |
| | | | |
| |2.a) Ćwiczenia wprowadzające- | | |
|2. Nauka stania na |wymachy nóg w klęku podpartym | |Ćwiczący rozstawiają się pojedynczo|
|RR. |z uniku podpartego wymachy prostej N w górę ze zmianą NN w |15’ |na wykładzinie. |
| |powietrzu | | |
| |z przysiadu podpartego odbicie obunóż, unoszenie bioder w górę| | |
| |z przysiadu podpartego tyłem do drabinki wchodzenie NN po | | |
| |szczebelkach do stania na RR i powrót | | |
| |b) Ćwiczący wykonują stanie na RR z uniku podpartego przy | | |
| |drabinkach z pomocą prowadzącego a następnie innych | | |
| |ćwiczących. | | |
| | | |Prowadzący demonstruje ćwiczenie a |
| | | |następnie asekuruje ćwiczących. |
| | | | |
|Część III | | | |
|- końcowa. | | | |
| | | | |
|1.Ćwiczenia |1. W leżeniu tyłem unoszenie bioder ...