Dodaj publikację
Autor
Sylwia Krause
Data publikacji
2008-03-28
Średnia ocena
5,00
Pobrań
269

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji na temat opisywania i porównywania ludzi. Stopień wyższy przymiotnika. Konspekt sprawdzony w praktyce. Z wykorzystaniem metod aktywizujących.
 Pobierz (doc, 48,0 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji języka angielskiego – klasa V

Temat: Guess! Who is it? Opisywanie i porównywanie wyglądu osób.
Klasa: V (SP)
Podręcznik: Superkids 2, wyd. Macmillan Polska

Cel główny:
➢ rozwijanie sprawności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania i słuchania;
Cele szczegółowe
Po lekcji uczeń będzie umiał:
➢ ustnie opisać wygląd wskazanej osoby;
➢ używać przymiotników w stopniu wyższym w celu porównania wyglądu osób;
➢ dokonać pisemnie porównania wyglądu osób;
➢ odczytać potrzebne do opisu dane: wzrost, wiek itp.
Ponadto uczniowie rozwiną umiejętność współpracy w zespole poprzez wspólną zabawę i działanie zmierzające do określonego celu.

Potrzebne materiały: karteczki z przymiotnikami, kartki trójdzielne, diagram krzyżówki, karteczki z hasłami do krzyżówki, zdjęcia znanych osób wycięte z gazety, podręcznik.

Prowadzący: mgr Sylwia Krause

|l.p. |Zadania i formy realizacji |Uwagi |
|1. |Podział na zespoły 3-4 osobowe. | |
| |Cel: przypomnienie słownictwa związanego z wyglądem; | |
| | | |
| |Każdy uczeń otrzymuje karteczkę, na której zapisane są pewne cechy: | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Uczniowie wstają i mówią o sobie innym: I’m short, slim and handsome. Jeśli trafią na osoby, które są | |
| |takie same – siadają razem, tworząc zespół. | |
| | | |
| |Śmieszne rysunki | |
| |Cel: wprowadzenie do tematyki zajęć; przypomnienie i utrwalenie poznanego słownictwa. | |
|2. |Każdy uczeń otrzymuje kartkę złożoną na trzy części - wg poniższego wzoru: | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Uczniowie postępują wg poleceń nauczyciela: | |
| |1. In the first part – draw a head. Then fold the paper. Pass it to the next student. | |
| |2. In the second part – draw a body. Then fold a paper. Pass it to the next student. | |
| |3. In the third part – draw legs and – fold the paper. | |
| |4. Look at your picture. Try to describe the person you have. | |
| | | |
| |Uczniowie, wykorzystując poznane na poprzednich lekcjach słownictwo, opisują ustnie narysowane postaci. | |
| | | |
| |Krzyżówka. | |
| |Cel: utrwalenie słownictwa poprzez zabawę; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole. | |
| | | |
| |Każdy zespół otrzymuje diagram krzyżówki. Na osobnych kartkach zapisane są hasła (takie same dla | |
| |wszystkich zespołów). Tyle tylko, że w każdym zestawie brakuje 2-3 haseł, które uniemożliwią odczytanie | |
| |końcowego hasła. Każdemu zespołowi brakują inne hasła. Zadaniem zespołów jest uzyskanie tych haseł od | |
|3. |innych zespołów zadając pytania typu: What is 1 across? What is 7 across? Pytany zespół nie może | |
| |odpowiedzieć wprost – może natomiast użyć technik pantomimicznych, zastosować kalambur, rebus itp. Dopiero| |
| |po uzyskaniu wszystkich haseł możliwe jest odczytanie hasła głównego: | |
| | | |
| |FAMOUS PEOPLE | |
| | | |
| |Zgadnij, kto to jest! | |
| |Cel: rozwijanie współpracy w zespole poprzez tworzenie wspólnego opisu; rozwijanie umiejętności słuchania | |
| |ze zrozumieniem; | |
| |Nauczyciel podaje każdemu zespołowi zdjęcie znanej osoby wraz z paroma danymi (imię i nazwisko, wzrost, | |
| |wiek). Zadaniem zespołów jest dokonanie krótkiego opisu ...