Dodaj publikację
Autor
Krystyna Janus
Data publikacji
2008-04-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
61

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zachęcam wszystkich do wykorzystania metody Webquest w swojej pracy dydaktycznej, gdyż jest ona atrakcyjna dla uczniów, jak mówi Kenton Letkeman, twórca wielu znakomitych Webquestów „przy pomocy WebQuestów, uczniowie niepełnosprawni, ze specjalnymi potrzebami, mogą mieć przydzieloną ważną rolę, która sprawi, iż poczują się częścią grupy. Natomiast uczniowie szczególnie zdolni, mogą przeprowadzać bardziej zaawansowane badania i wykonywać zadania ponad wymagany poziom. Zainteresowanie, jakie tego typu projekty wzbudzają, to już rzeczywistość, nie fantastyka!"
 Pobierz (docx, 35,9 KB)

Podgląd treści

WALORY MAZURSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO

WebQuest dla klasy I-II ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ

dla młodzieży z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim

Wykonany przez:

Krystyna Janus

Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja |

Wprowadzenie

Czy wiesz którędy przepływa rzeka Krutynia? A może wiesz jak wygląda kwiat, który żywi się owadami. Jakie zwierzęta chronione żyją w twojej okolicy? Podziel się swoja wiedzą. Pracownicy MPK zwrócili się z prośbą o pomoc do naszej szkoły w oprowadzaniu wycieczek po MPK, gdyż sami nie radzą sobie z tak dużą ilością turystów.

powrót

Zadanie

Nasza szkoła otrzymała zlecenie na opracowanie wycieczek po Ścieżkach edukacyjnych MPK. Waszym zadaniem będzie opracowanie posteru w sposób ciekawy, oryginalny, tak, aby zachęcić turystów pozwiedzania i poznania walorów przyrodniczych MPK. W tym celu zostaniecie podzieleni na trzy grupy.

Grupa 1.

Waszym zadaniem będzie zebranie informacji o muzeum przyrodniczym znajdującym się w Krutyni.

Grupa 2.

Waszym zadaniem będzie opracowanie ścieżki dydaktycznej Krutyń- Zgon.

Grupa 3

Waszym zadaniem będzie opracowanie ścieżki dydaktycznej Rezerwat Zakręt.

powrót

Proces

Zostaniecie podzieleni na trzy grupy Każdy z zespołów otrzyma zadania do wykonania. Podzielicie te zadania sprawiedliwie miedzy siebie, współpracujcie ze sobą, aby zadowolić wszystkich turystów i zachęcić ich do ponownego przyjazdu do Mazurskiego Parku Krajobrazowego.

Zanim przystąpicie do pracy w grupach wszyscy zapoznajcie się z instrukcjami:

Instrukcja dla grupy 1

Opracujcie poster, w którym zaprezentujecie wystawę znajdującą się w muzeum MPK. Zacznijcie od zaprezentowania samego budynku muzeum, jako starej mazurskiej chaty, następnie opiszcie poszczególne eksponaty i ich pochodzenie. Na zakończenie przedstawcie historię bociana, który stał się logo MPK w Krutyni. Możecie skorzystać z następujących stron internetowych:

WWW.mazury.info.pl

WWW.miastodzieci.pl

WWW.sklodowski.pl

oraz

podręcznika „Mazurski Park Krajobrazowy –przewodnik ilustrowany” autorzy J.Kruszelnicki, A. Kruszelnicka

„Mazurski Park Krajobrazowy – mały przewodnik autorstwa A. Kruszelnickiej

folderów

Instrukcja dla grupy 2

Waszym zadaniem jest dokładne zaprezentowanie atrakcji znajdujących się na ścieżce dydaktycznej Krutyń - Zgon. Swoją pracę rozpocznijcie od krótkiej prezentacji muzeum MPK, następnie przejdźcie do kolejnych przystanków znajdujących się na ścieżce. Przy każdym z przystanków zamieśćcie ilustracje ciekawej rośliny lub zwierzęcia charakterystycznego dla tego miejsca oraz dokładny opis.

Przydatne dla was linki to:

WWW.mazury.info.pl

WWW.mazury.com.pl

WWW.mazurskipark.pl

Instrukcja dla grupy 3

Prezentację ścieżki zacznijcie od odwiedzin w muzeum przyrodniczym. Następnie dokładnie opiszcie poszczególne przystanki tak, aby wzbudzić ciekawość czytających waszą pracę. Zamieśćcie wiele ilustracji i informacji o odwiedzanym miejscu. Zwróćcie szczególną uwagę na pływające wyspy i owadożerna roślinę o nazwie rosiczka okrągłolistna.

Przydatne dla was ...