Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
dla dzieci 6 letnich na miesiąc
Luty 2008 rok
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.Tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka.
2.Kształtowanie umiejętności obcowania i formułowania wniosków na podstawie czynionych obserwacji.
3.Umożliwienie dziecku dokonywania wyboru przezywania pozytywnych efektów własnych działań.
4.Rozbudzenie u dzieci zainteresowania teatrem poprzez stworzenie odpowiednich warunków do działania oraz do swobodnego odbierania sztuki.
Treści programowe z Podstawy Programowej zawarte i zrealizowane
w lutym 2008 :
1.Wykorzystywanie i tworzenie warunków do poznawania rzeczywistości społeczno-kulturalnej poprzez poznawanie zasad życia społecznego, tradycji regionalnej, narodowej, poznanie dzieł sztuki.
2.Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych oraz proekologicznych.
3.Uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami, właściwego reagowania na przejawy emocji innych oraz kontrolowania zachowań.
4.Omożliwienie dostrzegania i opisywania stosunków stosunków przestrzennych: określanie kierunku ruchu: do przodu, do tyłu, w lewo, w prawo, poziomo, pionowo, w górę, w dół.
TEMATYKA:
1.ZABAWY SPORTOWE. CZY UPRAWIANIE SPORTU WPŁYWA KORZYSTNIE NA NASZ ORGANIZM?
2.WYCIECZKA W PREHISTORIĘ. JAK ŻYŁY DINOZAURY?
3.CHCĘ ZDROWO ŻYĆ WIĘC POZNAJĘ EKOLOGICZNE PRODUKTY.CZY EKOLOG TO PRZYJACIEL PRZYRODY?
I.ZABAWY SPORTOWE.CZY UPRAWIANIE SPORTU WPŁYWA KORZYSTNIE NA NASZ ORGANIZM?
Lp.
Formy pracy
Praca w I i III części dnia
1.
PONIEDZIAŁEK:
Słowna ekspresja dzieci wywołana utworem H. Ożogowskiej Pt ?Kto to? Dziecko układa historyjkę obrazkową ?Jak Tomek zabrał bałwankowi nakrycie głowy? Litra W, w -worek .Budowanie modelu i schematu wyrazowego. Czytanie globalne. Analiza i synteza wyrazowa. Zabawy z gazetami ?metoda E. Jacques Dalcroza. Zabawy pamięciowe ?Zapamiętaj kto mówi?. Zabawa zręcznościowa przy muzyce ?Krople wody?
Zabawy teatralno- dramowe ?Sporty zimowe?. Zabawa ?Kulig?, ?Za co lubimy zimę?. Taniec integracyjny ?Pada śnieg?. Porównania. Dziecko doskonali pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach, osobach, czynnościach. ?Zima w słoiku? -zabawka wg instrukcji .Dziecko doskonali sprawność manualną, kształtuje charakter przez zamiłowanie do pracy.
Ćwiczenia relaksacyjne. Zabawy z ?Edukacji przez ruch-sensoryczność motoryczna.
Ćwiczenia gimnastyczne wg. metody A.M.Kniessów.
Ćwiczenia usprawniające umysł wg. Kinezjologii Edukacyjnej.
Układanie wyrazów i zdań z rozsypanki wyrazowej.
Rebusy matematyczne.
Ćwiczenia oddechowe-?Wiatr halny?
Praca z dzieckiem zdolnym - czytanie tekstów.
Praca wyrównawcza: analiza i synteza wyrazowa, wyszukiwanie liter we fragmentach tekstów.
Kleksografia - ekspresja plastyczna.
Słuchanie z płyt bajek muzycznych.
Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Teatrzyk pantomimy - rozwijanie wyobraźni, fantazji, pomysłowości.
Składanie obrazka z części - spostrzegawczość.
Utrwalanie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy z zachowaniem kolejności.
Opowieści twórcze dzieci z tytułem i zakończeniem.
Odwzorowywanie różnych kształtów - ćwiczenia precyzji.
Budowanie z klocków urozmaiconych budowli w ...