Dodaj publikację
Autor
Jolanta Stępniak
Data publikacji
2008-04-07
Średnia ocena
3,33
Pobrań
1019

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawdzian przeznaczony dla klas V i VI. Można go wykorzystać również osobno.
 Pobierz (doc, 43,0 KB)

Podgląd treści


PRZYSŁÓWEK I LICZEBNIK – sprawdzian wiadomości

………………………………………………

1. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki.

|PRZYMIOTNIK |PRZYSŁÓWEK |
|płaski | |
|głośny | |
|smaczny | |
|codzienny | |
|przenikliwy | |
|fałszywy | |
|radosny | |

2. Ułóż zdania z przysłówkami potem, najpierw, następnie.

………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………….

3. Wystopniuj podane formy przysłówków.

st. równy st. wyższy st. najwyższy

długo -…………………………………………………………………………………………………………

mądrze -………………………………………………………………………………………………………

mało -………………………………………………………………………………………………………….

prosto -…………………………………………………………………………………………………………

młodo -……………………………………………………………….…………………………………………

elegancko -………………………………………………………………………………………………………

dobrze -………………………………………………………………………………………………………….

szybko -…………………………………………………………………………………………………………

4. Podane liczebniki wpisz do odpowiedniej kolumny.
dwa, pięcioro, trzy czwarte, kilka, sześćdziesiąty drugi, pół, wielu, osiemset, czterdziestu czworo, dziewiąta;

|GŁÓWNE |PORZĄDKOWE |ZBIOROWE |UŁAMKOWE |NIEOKREŚLONE |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |

5. Zapisz liczby jako liczebniki zbiorowe.

( 10) …………………………………………. nożyc
( 12) ………………………………………… dzieci
( 30) ……………………………………….. kociąt
( 44) ………………………………………. chłopców

6. Podkreśl liczebniki główne jedną linią, a liczebniki porządkowe dwoma liniami.

ósmy, sto, tysiąc, dwudziesty drugi, setny, trzy, dwieście, piętnasty, dziesiąty, pięćset pięć, dwunasty, jeden, pierwszy, trzysta;

7. Ułóż zdania z podanymi liczebnikami.

dwanaście, czwarty, sześćset, tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąty dziewiąty

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

8. Odmień przez przypadki: dwa stoły, trzej chłopcy, sześć pięter.

|Przypadek | | | |
|M | | | |
|D | | | |
|C | | | |
|B | | | |
|N | | | |
|Ms | | | |