Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PRZYSŁÓWEK I LICZEBNIK – sprawdzian wiadomości
………………………………………………
1. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki.
|PRZYMIOTNIK |PRZYSŁÓWEK |
|płaski | |
|głośny | |
|smaczny | |
|codzienny | |
|przenikliwy | |
|fałszywy | |
|radosny | |
2. Ułóż zdania z przysłówkami potem, najpierw, następnie.
………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………….
3. Wystopniuj podane formy przysłówków.
st. równy st. wyższy st. najwyższy
długo -…………………………………………………………………………………………………………
mądrze -………………………………………………………………………………………………………
mało -………………………………………………………………………………………………………….
prosto -…………………………………………………………………………………………………………
młodo -……………………………………………………………….…………………………………………
elegancko -………………………………………………………………………………………………………
dobrze -………………………………………………………………………………………………………….
szybko -…………………………………………………………………………………………………………
4. Podane liczebniki wpisz do odpowiedniej kolumny.
dwa, pięcioro, trzy czwarte, kilka, sześćdziesiąty drugi, pół, wielu, osiemset, czterdziestu czworo, dziewiąta;
|GŁÓWNE |PORZĄDKOWE |ZBIOROWE |UŁAMKOWE |NIEOKREŚLONE |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
5. Zapisz liczby jako liczebniki zbiorowe.
( 10) …………………………………………. nożyc
( 12) ………………………………………… dzieci
( 30) ……………………………………….. kociąt
( 44) ………………………………………. chłopców
6. Podkreśl liczebniki główne jedną linią, a liczebniki porządkowe dwoma liniami.
ósmy, sto, tysiąc, dwudziesty drugi, setny, trzy, dwieście, piętnasty, dziesiąty, pięćset pięć, dwunasty, jeden, pierwszy, trzysta;
7. Ułóż zdania z podanymi liczebnikami.
dwanaście, czwarty, sześćset, tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąty dziewiąty
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
8. Odmień przez przypadki: dwa stoły, trzej chłopcy, sześć pięter.
|Przypadek | | | |
|M | | | |
|D | | | |
|C | | | |
|B | | | |
|N | | | |
|Ms | | | |