Dodaj publikację
Autor
Iwona Kłonowska
Data publikacji
2008-04-07
Średnia ocena
3,00
Pobrań
872

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to sprawozdanie z realizacji PRZ na nauczyciela mianowanego przedmiotu technologia informacyjna w Szkole Zawodowej Specjalnej.
 Pobierz (doc, 79,0 KB)

Podgląd treści


aSprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

W związku z zakończeniem odbywanego stażu składam, zgodnie z zapisem Art.9 c ust.3 ustawy z dnia 26.01.1982 r. – Karty Nauczyciela (Dz. U. Nr 56/97, poz.357 ze zm.), sprawozdanie z jego realizacji odpowiednio do przedstawionego i zatwierdzonego w dniu 1.10.2001 r. planu rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie zostało przygotowane w odniesieniu do poszczególnych wymagań egzaminacyjnych.

1. wymaganie egzaminacyjne § 4 ust. 2 pkt 1.
”Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu”.

Pierwszym krokiem podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie odbywanego stażu było określenie jasnych i możliwych do realizacji zasad współpracy z opiekunem stażu.
Następnie dokonałam analizy dokumentacji szkoły: statutu, planów pracy szkoły, regulaminu wewnątrzszkolnego systemu oceniania, przepisów bhp. Na tej podstawie zaplanowałam swoją pracę nauczyciela i wychowawcy.
W związku z koniecznością realizowania programu nauczania w określonym zakresie opracowałam rozkłady materiału z języka polskiego dla klas I-II na rok szkolny 2001/2, dokonałam wyboru programu nauczania przedmiotu: elementy informatyki, uwzględniając możliwości psychofizyczne uczniów i opracowałam rozkład materiału z tego przedmiotu dla klasy I na rok szkolny 2002/3 oraz dla klas I-II na rok szkolny 2003/4, które przedstawiłam do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły.
Opracowałam również plan dydaktyczno - wychowawczy świetlicy szkolnej na rok szkolny 2001/2.
W celu określenia moich mocnych i słabych stron oraz możliwości bieżącego korygowania błędów popełnianych podczas prowadzenia zajęć przygotowałam arkusz samooceny nauczyciela kontraktowego. Wszystkie hospitowane lekcje prowadziłam w oparciu o scenariusze, konspekty lub plany metodyczne. Do prowadzonych zajęć przygotowywałam środki dydaktyczne (wzory środków dydaktycznych stanowią załączniki do konspektów zajęć), które odgrywają ogromną rolę w kształceniu specjalnym. Gromadziłam filmy, nagrania muzyczne oraz programy komputerowe.
Istotnym elementem doskonalenia mojego warsztatu pracy było również obserwowanie lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu ze zwróceniem uwagi na aktywizujące metody pracy z uczniami. W celu możliwości uogólnienia wniosków opracowałam arkusz obserwacji zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
W celu określenia poziomu realizacji celów lekcji zaprojektowałam system wskaźników poziomu wiedzy i umiejętności uczniów. Do rozkładów materiałów dołączyłam kryteria oceniania. Przygotowałam testy z języka polskiego i informatyki. Opracowałam plany wynikowe wraz ze zbiorem kart ćwiczeń do przedmiotu elementy informatyki. Dla klas uzawodowionych zaprojektowałam „Formularz oceny opisowej z przedmiotu: elementy informatyki.”.
W pierwszym roku trwania stażu sprawowałam opiekę nad pomieszczeniem świetlicy szkolnej, później objęłam funkcję opiekuna szkolnej pracowni internetowej. Opracowałam regulaminy, które znacznie ułatwiły mi pracę, a ich przestrzeganie przez ...