Dodaj publikację
Autor
Monika Roman
Data publikacji
2008-04-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera propozycje kilku gier i zabaw dydaktycznych, które można wykorzystać na lekcji języka angielskiego w klasach I-III i IV-VI.
 Pobierz (docx, 15,7 KB)

Podgląd treści

Temat: Propozycje gier i zabaw dydaktycznych na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej.

ZABAWA W ZGADYWANIE LICZB

Cel zabawy: rozumienie liczb ze słuchu.

Środki dydaktyczne: tablica flanelowa, 20-30 kartoników z liczbami.1-30; 10-40;25-55…).

Liczba uczestników: cała klasa podzielona na 2-4 zespoły o jednakowej liczbie uczniów.

Przebieg zabawy:

Nauczyciel prosi, aby przedstawiciele każdej z grup podeszli do tablicy. Następnie nauczyciel głośno wymawia jedną z liczb, np. twenty- eight (28). Uczeń, który jako pierwszy prawidłowo rozpozna wskazaną liczbę, wyszukuje ją spośród 30 innych kartoników leżących na stoliku i zawiesza ją na tablicy. Jednocześnie zdobywa 1punkt dla grupy, której jest reprezentantem. Uczniowie powtarzają zabawę kilkakrotnie.

Gra toczy się do momentu, aż każdy uczeń weźmie w niej udział. Na koniec uczniowie sumują zdobyte przez siebie punkty. Zwycięża grupa, która uzyskała największa ilość punktów.

ROZPOZNAWANIE OBRAZKA

Cel gry: rozumienie ze słuchu podanych wyrazów lub krótkich wypowiedzi.

Pomoce dydaktyczne: tablica flanelowa lub zwykła, 20 lub więcej kartoników z prostymi ilustracjami, przedstawiającymi np. długopis, książkę, drzwi itp. Niektóre obrazki przedstawiają takie same przedmioty, różniące się tylko kształtem, rozmiarem lub barwą, np. kwadratowa głowa (square head)- trójkątna głowa (triangle head), czerwony kwiat ( red flower)- różowy kwiat ( pink flower), duży kot ( big cat)- mały kot ( little cat)…

Liczba grających: cała klasa podzielona na 2-4 zespoły z jednakowa liczba osób.

Przebieg gry: Nauczyciel zwraca się do uczniów o wybranie reprezentantów grup. Podchodzą oni do tablicy, na której zawieszone są różne obrazki. Nauczyciel mówi: Show me a yellow blouse with a little flower on it. ( pokażcie mi żółtą bluzkę z małym kwiatkiem), albo: Show me a big green ball.

( pokażcie mi dużą zieloną piłkę)itp.

Zadaniem uczniów jest wskazanie konkretnego przedmiotu o podanych przez nauczyciela cechach.

Zwycięża ten zespół, który uzyska największą liczbę punktów.

LOTERYJKA OBRAZKOWA

Cel gry: rozumienie krótkich wypowiedzi, bierne przyswajanie liczby mnogiej rzeczowników w opozycji do liczby pojedynczej, rozpoznawanie liczebników.

Pomoce dydaktyczne: plansza z4- 8 obrazkami- dla każdej pary uczniów; dla nauczyciela – identyczne ilustracje.

Przykładowe zestawienia obrazków:

A: 2 jabłka, 1 pióro, 3 kwiaty, 2 psy

B: 1 zeszyt, 3 książki, 2 koty, 4 pomidory

C: 3 komputery, 4 okna, 1 lampy, 1 papuga

D: 4 ogórki, 2 krzesła, 4 telewizory, 3 domy

Liczba osób: indywidualnie lub w grupach dwuosobowych.

Przebieg gry:

Nauczyciel wybiera 1 obrazek ze swojego zestawu i zadaje pytanie:

„ Do I have two apples?( Czy mam 2 jabłka?)

Uczeń, którego plansza zawiera 2 jabłka powie: „ I have two apples”. Otrzymuje on wtedy kartonik z ...