Dodaj publikację
Autor
Beta Masiarz
Data publikacji
2008-04-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
149

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju nauczyciela stażysty - nauczyciel matematyki i informatyki.
 Pobierz (doc, 87,0 KB)

Podgląd treści


Powinności nauczyciela stażysty zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli §6 na nauczyciela kontraktowego:

I. Poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:
a) przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły;
b) sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole;
c) przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.

|Zadania |Sposób realizacji |Sposób dokumentacji |Termin |
| | | |realizacji |
|1. Rozpoczęcie współpracy z opiekunem |Rozmowa i omówienie warunków współpracy. |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. |wrzesień |
|stażu. |Pomoc w napisaniu planu rozwoju. |Plan rozwoju zawodowego. | |
|2. Poznanie praw i obowiązków |Analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji |Plan rozwoju zawodowego. |wrzesień |
|nauczyciela stażysty. Zapoznanie z |Narodowej i Sportu z dn. 1.XII.2004r. | | |
|procedurą awansu zawodowego. |Zapoznanie się z ustawą o systemie oświaty i| | |
| |Kartą Nauczyciela. | | |
|3. Zapoznanie z zasadami funkcjonowania|Szczegółowa analiza dokumentacji szkoły: |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. |wrzesień |
|szkoły. |Wewnątrzszkolny System Oceniania; | | |
| |przedmiotowe systemy oceniania z matematyki | | |
| |i informatyki; | | |
| |Statut Szkoły; | | |
| |dzienniki lekcyjne, rozkłady zajęć, itp. | | |
|4. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa|Analiza przepisów BHP. |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. |wrzesień |
|i higieny pracy w szkole. | | | |
|5. Zapoznanie się z regulaminami: |Analiza wymienionych dokumentów. |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. |październik |
|rady pedagogicznej; | | | |
|rady rodziców; | | | |
|samorządu uczniowskiego. | | | |
|6. Organizacja pracy własnej. |Opracowanie rozkładów nauczania zgodnie z |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. |do 10.IX |
| |nową podstawą programową. | | |
| |Praca zgodna z rozkładami nauczania | | |
| |obowiązującymi w poszczególnych klasach. | | |

II. Uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie z prowadzącym obserwowane zajęcia.

II. Prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone.

|Zadania |Sposób realizacji |Sposób dokumentacji |Termin |
| | | |realizacji |
|1. Poznanie swoich mocnych i słabych |Analiza oceny przeprowadzonych lekcji. |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. |cały rok |
|stron jako nauczyciela. |Samodzielna praca z opiekunem. | | |
|2. Kształtowanie umiejętności |Hospitowanie lekcji, a następnie omawianie |Zapisywanie w dzienniku hospitacji. |cały rok – raz w |
|dydaktycznych poprzez wyciąganie |ich z prowadzącymi. | |miesiącu |
|wniosków | | | |
|z obserwowanych lekcji. | | | |
|3. Stosowanie nowatorskich metod w |Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem różnych |Prowadzenie dokumentacji. |cały rok – raz w |
|nauczaniu matematyki |metod aktywizujących. Omawianie zajęć z | |miesiącu |
|i informatyki. |opiekunem stażu lub dyrektorem szkoły. | | |
|4. Pomoc w nauce |Zajęcia dodatkowe - klasa VI. |Sprawdziany szóstoklasisty. |październik- kwiecień |
|i wyrównywaniu braków szkolnych. | | | |
|5. Przygotowanie ...