Dodaj publikację
Autor
Sabina Rosowska
Data publikacji
2008-04-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
86

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Artykuł poświęcony zrealizowanemu przez naszą szkołę projektowi w programie Socrates Comenius.
 Pobierz (doc, 969,0 KB)

Podgląd treści


Szkolne projekty międzynarodowe – naprawdę warto!
Jestem nauczycielką języka angielskiego w Szkole Podstawowej w Karlinie i przez 3 lata pełniłam funkcję szkolnego koordynatora projektu realizowanego w ramach programu Socrates Comenius. Chciałabym podzielić się z Państwem doświadczeniami jakie uzyskaliśmy w trakcie realizacji projektu i zachęcić do podejmowania podobnych wyzwań.
Decyzja o przystąpieniu szkoły do programu została podjęta na radzie pedagogicznej
w sierpniu 2003r. Zadecydowaliśmy, że w realizacji projektu weźmie udział cała społeczność szkolna. Poszukiwanie partnerów chętnych do współpracy z naszą szkołą rozpoczęliśmy
od zapisania naszych danych i preferencji w bazie partnerów (adres znajduje się na stronie FRSE). Dzięki temu nawiązaliśmy kontakt ze szkołą w Otranto, która ostatecznie pełniła rolę szkoły koordynującej w projekcie. Udało mi się spotkać z dyrektorem szkoły z Otranto, który uczestniczył w szkoleniu w Łodzi. Pozostali partnerzy nawiązali z nami kontakt również poprzez bazę. Drogą korespondencyjną ustaliliśmy ostateczny temat
i założenia projektu. Ostatecznie naszymi partnerami zostały następujące szkoły: - Istituto Aldo Moro w Otranto we Włoszech, Castell de Santa Agueda w Ferrerias na hiszpańskiej Minorce oraz Dollis Junior School w Londynie. Realizowany przez nas projekt nosił tytuł “Opowiem Wam gdzie mieszkam.”
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy we wrześniu 2004 roku. Pierwszym krokiem było zapoznanie grona pedagogicznego i społeczności uczniowskiej z założeniami projektu.
W październiku 2004 roku wraz z nauczycielem informatyki i czwórką uczniów udałam się
z wizytą roboczą do szkoły koordynującej. Zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci przez gospodarzy, którzy pokazali nam miasto i okolice, odwiedziliśmy przedszkole i szkoły wchodzące w skład Istituto Aldo Moro, braliśmy udział w spotkaniach z nauczycielami
i uczniami pracującymi w projekcie oraz w codziennych zajęciach szkolnych. W czasie tych spotkań przedyskutowane zostały plany pracy w projekcie w rozpoczynającym się roku szkolnym. Nasi uczniowie mieszkali w domach włoskich rówieśników i razem z nimi uczęszczali do szkoły.

[pic] [pic]

[pic]

Na początku I semestru roku szkolnego 2004/2005 partnerzy uczestniczący w projekcie przedstawili się sobie nawzajem poprzez wymianę listów i zdjęć klas. Następnie zajęliśmy się prezentacją zwyczajów związanych z obchodami różnych świąt. My zaprezentowaliśmy andrzejki, mikołajki, ślubowanie klas I, szkolną wigilię i Jasełka. Otrzymaliśmy od szkół partnerskich wiele zdjęć, listy z pozdrowieniami i życzeniami świątecznymi oraz liczne prace plastyczne.

[pic] [pic]

[pic] [pic]

[pic] [pic]

W II semestrze przedstawialiśmy sobie nawzajem nasze miejsca zamieszkania.
W naszej szkole wszystkie klasy zbierały materiały dotyczące historii i dnia dzisiejszego różnych obiektów na terenie Karlina. Na tej podstawie opracowany został album przedstawiający nasze miasto i prezentacja multimedialna.

| |[pic] |
|[pic] | |
|[pic] |[pic] |

We wrześniu 2005 ...