Dodaj publikację
Autor
Zenona Szwałek
Data publikacji
2008-04-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Celem projektu jest podniesienie aktywności dzieci i młodzieży, aby zainteresować ich kontynuacją nauki oraz rozwijaniem swoich pasji. Realizacja ma na celu wyrównanie szans edukacyjnych.
 Pobierz (doc, 30,5 KB)

Podgląd treści


Projekt filmowy

1. PROBLEM:

(Określ problemy w swojej społeczności szkolnej, w jej otoczeniu, pamiętając o celach statutowych. Co chcecie zmienić? Jakie bariery/problemy widzicie? Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego chcecie to zmienić? maks. 1000 znaków)
1. Szkoła nasza leży na granicy miasta i jest oddalona od centrum przez to ma mniejsze możliwości korzystania z oferty kulturalnej, sportowej i edukacyjnej. Chcąc zwiększyć szanse edukacyjne i życiowe naszych uczniów postawiliśmy sobie za cel poprawienie jakości całego doświadczenia edukacyjnego, które polega na umożliwianiu uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności w kontekście wyboru ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Chcemy poznać możliwości i trudności swoich uczniów. Udzielić im wszechstronnej, specjalistycznej pomocy. Przede wszystkim pomóc rozwinąć pomoc uczniom z trudnościami dydaktyczno -wychowawczymi. Rozwijać ich zainteresowania, wyrównywać szanse edukacyjne i kulturowe.

2. CEL:

(Formułując „cel” powinieneś uświadomić sobie, „po co?” to robisz, określasz w jakim kierunku zmierzasz i co chcesz osiągnąć w ramach tego projektu?
2. Celem projektu jest podniesienie aktywności dzieci i młodzieży, aby zainteresować ich kontynuacją nauki oraz rozwijaniem swoich pasji. Realizacja ma na celu wyrównanie szans edukacyjnych, a także integrację między uczniami mającymi problemy z nauką. Chcąc wyrównywać szanse edukacyjne uczniów należy zorganizować zajęcia koła zainteresowań. Uczniowie biorący udział w projekcie nabędą umiejętności dokumentowania własnych działań przez przygotowanie filmu i innych prac artystycznych, które szkoła wykorzystywać będzie do promocji własnych działań w środowisku lokalnym i w kontaktach z organem prowadzącym szkołę.

3. DZIAŁANIA:

(droga przez etapy do celu; co robimy? w jakiej kolejności? aby osiągnąć cel. Opisz czynności, jakie chcesz wykonać

Projekt zakłada utworzenie koła zainteresowań „Kinomaniacy z Siódemki”, w ramach koła:
a) uczniowie zapoznają się z publikacjami książkowymi dotyczącymi sztuki filmowej udostępnionymi przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” w ramach pakietu tematycznego Akcji 1%
b) uczniowie nakręcą film „Boguszowice pod napięciem” mówiący o zainteresowaniach mieszkańców dzielnicy, tematyce integracji oraz problemach młodzieży w naszej szkole,
c) zorganizujemy wyjazd studyjny do siedziby TVP w Katowicach lub Śląskiej Telewizji Kablowej,
d) zorganizujemy 3 wyjazdy do kina sponsorowane przez kino „Zefir”,
e) przeprowadzimy konkurs filmowy dla całej szkoły – nagrody sponsoruje Rada Rodziców,
f) przeprowadzimy warsztaty z panem Mirkiem Ropiakiem (twórcą serialu "Natalia -
Ostatnie Słowo"),
g) zorganizujemy filmowe popołudnia - pokazy filmów w szkole połączone z dyskusją.

4. EFEKTY:

(Zmiana, jaka nastąpi w wyniku Twoich działań. Napisz co konkretnie powstanie w sferze materialnej lub niematerialnej np. umiejętności, postawy, przyrost wiedzy, koło wolontariuszy, monografia dotycząca patrona szkoły, album lub film poruszający tematykę szkoły, miasta, społeczności lokalnej, baza danych, szkolenia; określ czy efekty będą ...