Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
basia85, 2011-05-18
Naprawdę dobra praca.
mgr Ewa Malinowska
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE VI
Temat: Historia o dużej przerwie - ćwiczenia ortograficzne.
Uczeń;
- uzupełnia poprawnie tekst
- zna zasady dotyczące pisowni wyrazów z „ó - u”, „rz - ż”, „ch - h”
- uzasadnia pisownię wybranych wyrazów
- aktywnie współpracuje w grupie
Metody;
➢ zajęć praktycznych
➢ problemowa
➢ aktywizujące
➢ słowna
Formy pracy;
• zespołowa
• grupowa
• indywidualna
• jednostkowa
Pomoce dydaktyczne; tablice naukowe, słowniki ortograficzne, teksty dyktand z lukami , karty pracy dla ucznia, zeszyty
PRZEBIEG LEKCJI
1. Uczniowie uzupełniają teksty ortograficzne z lukami, wpisując odpowiednio ó - u”, „rz - ż”, „ch - h” – praca w dwuosobowych zespołach.
2. Utworzenie trzech grup ćwiczeniowych:
gr I - Pracuje nad tekstem dotyczącym pisowni wyrazów z „rz - ż” . Sprawdza poprawność zapisanych wyrazów, grupuje i wyodrębnia wyrazy z rz i ż, a następnie uzasadnia ich pisownię odpowiednimi zasadami ortograficznymi.
Du...a p...erwa
W czasie p...erwy na koryta...u panuje o...ywiony ruch. Gdzie nie spoj...ysz , z otwo..onych klas wybiegają uczniowie. Niektó...y pędzą na boisko, inni ...artują z kole...ankami lub gwa...ą z p...yjaciółmi. Wewnąt... budynku panuje w...awa. Słychać t...ask zamykanych d...wi, śmiech i głośne ok...yki. Dziewczynki zamie...ają pośpiewać
w chó...e. Chłopcy zje...dżają na sali po drą...kach. Dy...urni ka...ą im się uspokoić. Ktoś kopnął piłkę i zbił ...arówkę. W pobli...u sali gimnastycznej młodzie... relacjonuje wyda...enia z meczu. Tylko Jolka, skar...ypyta o wszystkim donosi pani. Czasami ł...e jak z nut. Nauczyciele uwa...ają, aby dzieci nie zrobiły sobie k...ywdy. W sali matematycznej stola... naprawia meble. Z jadalni dobiega b...ęk tale...y i ły...ek , gdyż kucha... gotuje obiad.
W...ędzie słychać w...ask jak w p...czelim ulu. Tylko w kąciku ciszy szóstoklasiści uczą się z ksią...ek do sprawdzianu z p...yrody. Powta...ają materiał o od...ywianiu.
gr II - Pracuje nad tekstem dotyczącym pisowni wyrazów z „ch - h” . Sprawdza poprawność zapisanych wyrazów, grupuje i wyodrębnia wyrazy z ch i h, a następnie uzasadnia ich pisownię odpowiednimi zasadami ortograficznymi.
Na obozie
Kiedy byliśmy na obozie ...arcerskim w Kielca..., zorganizowanym przez ...ufiec, zdarzyła się niemiła ...istoria. Rankiem wszyscy ...łopcy zbiegli po s...odach. Sta... zarządził zbiórkę.Wyruszyliśmy na podbój Gór Świętokrzyski.... Wybraliśmy się na pie...otę. Po godzinie marszu zerwała się silna wi...ura i zrobiła się o...ydna pogoda. Dru... drużynowy początkowo wa...ał się , czy kontynuować wyprawę. ...ciał zdobyć wierz...ołek pobliskiej góry. Po ...wili zdecydował jednak, że s...odzimy. usłyszeliśmy ...