Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Przybysławska
Data publikacji
2008-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
329

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji ortografii dla klasy IV-V szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 48,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz lekcji z języka polskiego w klasie V

Temat: Walentynkowe serduszka z ortograficznymi wyznaniami przyjaźni
i miłości

Cele:
Uczeń :
• potrafi samodzielnie pracować z tekstem
• zna zasady ortograficzne i potrafi je zastosować
• bogaci słownictwo
• potrafi czytać polecenia ze zrozumieniem
• zna i stosuje zasady pisowni form grzecznościowych
• potrafi zredagować krótką wypowiedz w formie rymowanki

Metody : burza mózgów,praktycznego działania (folder),poszukująca ,
problemowa , ćwiczeń analitycznych

Formy pracy :indywidualna , zbiorowa

Pomoce : karta pracy ucznia – folder ,teksty wierszy tematycznie
związanych z walentynkami , kolorowa kreda

Przebieg lekcji :

Faza I wstępna

1. Czynności organizacyjne
2. odczytanie prac domowych
3. Uświadomienie uczniom celów lekcji
4. Zapis tematu lekcji

Faza II właściwa

5. Rozdanie uczniom kart pracy – folderów
6. Burza mózgów
7. Praca z poleceniem 1 :
- praca indywidualna
- odczytanie wyników pracy
8. Praca z poleceniem drugim :
- praca indywidualna
- odczytanie wyników
9. Praca z poleceniem trzecim :
-praca zbiorowa (układanie zasad ortograficznych)
10. Odczytanie przykładowych wierszyków przez uczniów
11. Samodzielne układanie wierszyków – wyznań
12. Odczytanie wierszy

Faza III końcowa

13. Podsumowanie

14. Praca w domu :

Zaprojektuj kartkę walentynkową , na której umieścisz życzenia samodzielnie ułożone . Wykorzystaj słownictwo z polecenia 3.

1.Uzupełnij luki w wyrazach 3. Na podstawie wykonanych ćwiczeń 2.Uzupełnij luki w wyrazach
odpowiednimi literami: ułóż zasady ortograficzne dotyczące: odpowiednimi literami:

„rz” czerwonym kolorem „rz”piszemy......................................... „ó” niebieskim kolorem
„ż” zielonym kolorem .............................................................. „u” żółtym kolorem
..............................................................
„ż” piszemy..........................................
........................................................................
.........................................................................

Wcią... rozmyślasz uparcie i skrycie Ach, ta r...ża! ach, ta r...ża!

Pat...ysz w okno i smutek masz w oku. „ó” piszemy............................................ Co się w twoje okno wdziera,
P...ecie... mnie kochasz nad ...ycie? ......................................................................... Na pok...sy mnie wystawia,
Sam mówiłeś p...eszłego roku. ......................................................................... sen i spok...j mi odbiera.
„u” piszemy.......................................... A.Asnyk
Śmiejesz się, lecz coś tkwi poza tym. ........................................................................
Pat...ysz w niebo, na ...eźby obłoków. ......................................................................... ...sta twoje: ocean r...żowy.
P...ecie... ja jestem niebem i światem? Spojrzenie: fala wzb...rzona.
Sam mówiłeś p...eszłego roku. A twoje szerokie ramiona:
Pas rat...nkowy.

M.Pawlikowska-Jasnorzewska „Miłość”

M.Pawlikowska-Jasnorzewska

4. Ułóż życzenia walentynkowe
dla osoby bliskiej Twojemu
sercu.
.......................................................... WALENTYNKI

..................................................

..........................................................

..........................................................

....................................................................
| |

....................................................................

...................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................