Dodaj publikację
Autor
Wioletta Czech
Data publikacji
2008-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
310

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 36,0 KB)

Podgląd treści

ORGANIZACJA ROZWOJU ZAWODOWEGO

|Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego |Sierpień, wrzesień |
| |nauczyciela. |2005r. |
|2. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu|Systematyczne gromadzenie dokumentów i materiałów. Sporządzenie |Okres stażu |
|rozwoju zawodowego. |sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Złożenie wniosku o |Czerwiec 2008r. |
| |wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego. | |

REALIZACJA POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW ROZPORZĄDZENIA
DOTYCZĄCYCH AWANSU ZAWODOWEGO

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. Opracowanie i wdrożenie programu obejmującego |Opracowanie programu „Techniki pracy umysłowej”. |Rok szk. 2005/2006 |
|fragment pracy wychowawczej. |Opracowanie programu „Profilaktyka uzależnień”. | |
| |Realizacja programów na lekcjach wychowawczych, ich ewentualna | |
| |modyfikacja uzależniona od bieżących potrzeb. |Rok szk. 2006/2007 |

§ 8 ust.2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

|Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. Wykorzystanie techniki komputerowej |Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu na lekcjach i |Okres stażu |
|do planowania i organizacji pracy. |zajęciach pozalekcyjnych. | |
| |Wykorzystanie edytora tekstu Word do wykonywania pomocy dydaktycznych, pisania | |
| |scenariuszy lekcji oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem | |
| |zawodowym nauczyciela i pracą szkoły. | |
| |Publikowanie opracowanych materiałów na stronach internetowych. | |
| |Tłumaczenie na język angielski informacji o szkole publikowanych na stronach | |
| |internetowych szkoły. | |
|2. Korzystanie ze środków|Przygotowanie i wykorzystanie na lekcjach nagrań video zawierających programy |Okres stażu |
|masowego przekazu na lekcjach i |telewizyjne lub filmy. Opracowanie zadań rozwijających i | |
|zajęciach pozalekcyjnych. |sprawdzających umiejętność rozumienia. | |

§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

|Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. Prowadzenie lekcji koleżeńskich dla |Konsultacje metodyczne z nauczycielem stażystą lub kontraktowym, |Okres stażu |
|nauczycieli stażystów lub nauczycieli |pomoc w opracowaniu scenariuszy zajęć, pomocy | |
|kontraktowych, lub pełnienie funkcji opiekuna |dydaktycznych, udzielanie rad, polecenie literatury fachowej. |Wg potrzeb |
|stażu nauczyciela stażysty lub kontraktowego. |Przeprowadzenie lekcji koleżeńskich. | |
|2. Udostępnianie materiałów metodycznych. |Opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy zajęć oraz|Okres stażu |
|Opracowywanie wzorcowych scenariuszy zajęć. |materiałów do wykorzystania na lekcjach. | |

§ 8 ust. 2 pkt 4 Realizacja trzech wybranych zadań:

§ 8 ust. 2 pkt 4a

Realizacja programu opracowanego przez nauczyciela, programu autorskiego lub opracowanie programu w celu dopuszczenia go do użytku szkolnego przez MEN.

|Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. Opracowanie i realizacja programu zajęć |Opracowanie programu „Wiedza ...