Dodaj publikację
Autor
Marzena Tutaj
Data publikacji
2008-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
289

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program edukacyjny nauki pływania.
 Pobierz (doc, 78,0 KB)

Podgląd treści


PROGRAM EDUKACYJNY NAUKI PŁYWANIA.

WPROWADZENIE
Pływanie jest uznawane za najzdrowszy ze wszystkich sportów. Angażuje wiele naszych układów: mięśniowy, krążenia i oddechowy, nie obciąża kręgosłupa i układu kostnego. Podczas pływania pracują wszystkie Masze mięśnie, także grzbietu i brzucha, a więc te, które decydują o naszej postawie. Serce pracuje miarowo, dotlenione są płuca i cały organizm.
Pływanie i ćwiczenia w wodzie mają korzystny wpływ na proces korekcji wad postaw. Środowisko wodne zapewnia odciążenie kręgosłupa, sprzyja rozluźnieniu mięśni i elongacji kręgosłupa, a przez tu ułatwia przyjęcie poprawnej postawy.
Zajęcia na pływalni są lubianą formą zajęć pozwalających łączyć przyjemność jaką jest dal dziecka przebywanie w wodzie i naukę doskonalenia zdolności pływackich.

CELE GŁÓWNE:

Opanowanie podstawowych umiejętności w zakresie pływania.
Podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej.
4. Zapoznanie uczniów z niebezpieczeństwami podczas kąpieli.
5. Popularyzacja pływania jako formy rekreacji ruchowej.
6. Kształtowanie pozytywnych cech osobowości jak:
• odwaga,
• zdyscyplinowanie,
• systematyczność ,
• życzliwość .

SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA:

1. Uczniowie nabędą umiejętność pływania dwoma stylami.
Uczniowie nabędą umiejętność nurkowania w dal i w głąb.
Uczniowie potrafią wymienić niebezpieczeństwa i wyjaśnić jak należy właściwie zachować się podczas kąpieli .
Uczniowie potrafią wyjaśnić pozytywny wpływ pływania na rozwój organizmu i prawidłową postawę ciała.
Uczniowie porównają i ocenią swoją sprawność fizyczną przed rozpoczęciem i po zakończeniu programu.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW:

Zawarto w harmonogramie zgodnie z zasadami i metodami nauczania pływania.

SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW:
Zakładane cele zostaną zrealizowane w procesie zajęć lekcyjnych.

WARUNKI DO PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Kryta pływalnia „Delfinek” w Pińczowie.

ADRESAT PROGRAMU

Uczniowie z klas 4-6.

REALIZATOR PROGRAMU

Nauczyciele wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 1 w Pińczowie.

METODY OCENY OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW:

1. obserwacja zachowań i umiejętności w zakresie poruszania się w wodzie,
1. wywiad i dyskusja w trakcie zajęć,
1. sprawdzian umiejętności po realizacji części zadań,
1. sprawdzian końcowy,
1. egzamin na kartę pływacką (dla wybranej grupy uczestników)

ZADANIA DO WYKONANIA - NAUCZANIE ELEMENTÓW TECHNIKI PŁYWANIA:

ADAPTACJA DO ŚRODOWISKA WODNEGO

1) opanowanie podstawowych czynności w wodzie
2) zanurzanie głowy do wody
3) otwieranie oczu pod woda
4) opanowanie wydechu do wody
5) wykonanie leżenia na piersiach i grzbiecie
6) opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie
7) wykonanie prostych skoków do wody płytkiej

PIERWSZA FAZA NAUCZANIA

1) opanowanie pracy nóg do kraula na grzbiecie
1) wykonywanie pracy nóg do kraula na piersiach
1) nauczenie pracy ramion do kraula na grzbiecie
1) wykonanie skoków do wody głębokiej

DRUGA FAZA NAUCZANIA

1) opanowanie pływania kraulem na grzbiecie
1) próby pływania kraulem na piersiach
1) wykonywanie wślizgów do wody i ...