Dodaj publikację
Autor
Justuna Nowak
Data publikacji
2008-05-07
Średnia ocena
5,00
Pobrań
176

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wymagania z fizyki kl. I gimnazjum dla uczniów z orzeczeniem do kształcenia specjalnego - w oparciu o program Nowej Ery - fizyka moduł I "W ŚWIECIE MATERII".
 Pobierz (doc, 55,5 KB)

Podgląd treści


Wymagania z fizyki kl. I dla uczniów z orzeczeniem do kształcenia specjalnego

Dział I : Oddziaływania.

|L.p. |Temat lekcji |bardzo dobry |dobry |dostateczny |dopuszczający |
|1. |Miejsce człowieka w przyrodzie. |Uczeń wie, jakie czynności powinny być |Uczeń wie , jakie działania człowieka |Uczeń potrafi wymienić |Uczeń wie, co to jest degradacja |
| | |podejmowane, aby zapobiec degradacji |prowadzą do degradacji środowiska |zanieczyszczenia środowiska. |środowiska.. |
| | |środowiska. | | | |
|2. |Procesy i zjawiska fizyczne , metody ich |Uczeń wie, co to jest zjawisko |Uczeń potrafi podać przykład zjawiska |Uczeń wie, co to jest ciało fizyczne|Uczeń potrafi podać przykład ciała |
| |badania. |fizyczne. |fizycznego. |i z czego jest ono zbudowane. |fizycznego i określić z jakich |
| | | | | |substancji jest ono zbudowane. |
|3. |Rodzaje oddziaływań i ich skutki. |Uczeń wie, na czym polega wzajemność |Uczeń wie, jakie są skutki oddziaływań.|Uczeń potrafi podać przykłady |Uczeń potrafi wymienić rodzaje |
| | |oddziaływań. | |oddziaływań obserwowanych w życiu |oddziaływań. |
| | | | |codziennym. | |
|4. |Siła jako miara oddziaływań. Pomiar siły. |Uczeń zna cechy siły i potrafi |Uczeń wie, że siła to miara oddziaływań|Uczeń zna symbol i jednostkę siły. |Uczeń wie, jaki przyrząd służy do |
| |Składanie sił. |przedstawić ją graficznie. | | |mierzenia siły. |

Dział II: Właściwości i budowa materii

|L.p. |Temat lekcji |bardzo dobry |dobry |dostateczny |dopuszczający |
|1. |Trzy stany skupienia ciał. |Uczeń wie, co należy zrobić aby zmienić|Uczeń potrafi podać przykłady |Uczeń potrafi wymienić trzy stany |Uczeń potrafi wymienić trzy stany |
| | |stan skupienia ciała. |substancji w każdym stanie skupienia. |skupienia wody. |skupienia. |
|2. |Właściwości ciał stałych. |Uczeń wie, co to jest przewodnik i |Uczeń wie, jakie właściwości |Uczeń potrafi odróżnić ciała: |Uczeń potrafi podać przykłady ciał w |
| | |izolator. |mechaniczne wykazują substancje w |plastyczne, sprężyste i kruche. |stałym stanie skupienia. |
| | | |stanie stałym skupienia. | | |
|3. |Właściwości cieczy. |Uczeń wie, na czym polega zjawisko |Uczeń wie, jakie właściwości |Uczeń potrafi wskazać powierzchnię |Uczeń potrafi podać przykłady ciał w |
| | |konwekcji |mechaniczne wykazują substancje w |swobodną cieczy. |ciekłym stanie skupienia. |
| | | |ciekłym stanie skupienia. | | |
|4. |Właściwości gazów. |Uczeń wie, jakie jest znaczenie |Uczeń wie, jakie właściwości |Uczeń wie, że gazy nie mają |Uczeń potrafi podać przykłady ciał w |
| | |zjawiska konwekcji w przyrodzie. |mechaniczne wykazują substancje w |powierzchni swobodnej. |gazowym stanie skupienia. |
| | | |gazowym stanie skupienia. | | |
|5. |Hipoteza cząsteczkowej budowy materii. |Uczeń potrafi podać przykład świadczący|Uczeń wie, że cząsteczki różnych |Uczeń wie, że cząsteczki zbudowane |Uczeń wie, że materia zbudowana jest |
| | |o cząsteczkowej budowie materii. |substancji różnią się rozmiarem i |są z atomów. |atomów i cząsteczek. |
| | | |właściwościami. | | |
|6. |Dyfuzja i ruchy Browna. |Uczeń potrafi zademonstrować zjawisko ...