Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM SZKOLENIA W ZAKRESIE PODSTAW OBSŁUGI KOMPUTERA
Cel główny:
❖ Zdobycie przez nauczycieli podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania komputera, będących podstawą do dalszych poszukiwań na drodze samokształcenia.
Forma zaliczenia:
❖ Podstawą zaliczenia tematów jest aktywny udział uczestników w zajęciach oraz samodzielne wykonanie wskazanych przez prowadzącego ćwiczeń.
Osoby prowadzące szkolenie: Ewa Krawczak- Wąsik
Urszula Koprowska- Michońska
Organizacja:
❖ Szkolenie obejmuje 18 godzin zajęć dydaktycznych i podzielone jest na 4 tematy:
TEMAT 1: Podstawy obsługi komputera.
TEMAT 2: Edytor tekstów MS WORD.
TEMAT 3: Użytkowanie sieci INTERNET.
TEMAT 4: Multimedialne programy edukacyjne.
Ramowy plan zajęć:
| | |Liczba |Termin szkolenia: |
|Lp. |Nazwa tematu |godzin | |
|1. |Podstawy obsługi komputera. | 2 | |
|2. |Edytor tekstów MS WORD | 8 | |
|3. |Użytkowanie sieci INTERNET | 4 | |
|4. |Multimedialne programy edukacyjne | 4 | |
| |Razem: | 18 | |
Program szkolenia
TEMAT 1: PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA
Cel:
❖ Zaznajomienie z uniwersalnymi zasadami pracy z komputerem oraz zasadami obsługi programów pracujących w systemie WINDOWS, zarządzanie danymi.
Osiągnięcia:
❖ Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali umiejętność samodzielnego uruchamiania dowolnej aplikacji w środowisku WINDOWS oraz posiądą umiejętność jej wykorzystania do własnych celów.
Treści programowe:
|Zajęcia 1 |
|Wprowadzenie |
|-Co to jest komputer? |
|Uruchamianie programów za pomocą MENU START |
|Pulpit i pasek zadań |
|Mysz (ułożenie dłoni, przyciski) |
|Uruchamianie programów |
|Wykorzystanie folderu „Mój komputer” do przeglądania zasobów komputera |
|Użytkowanie dyskietek (kopiowanie na dysk twardy, formatowanie) |
|Użytkowanie dysków CD-rom |
|Praca z Koszem – sposoby przenoszenia plików do kosza, odzyskiwanie skasowanych plików |
|Tworzenie skrótów na pulpicie |
|. Zamykanie komputera. |
TEMAT 2: EDYTOR TEKSTÓW MS WORD
Cel:
❖ Przygotowanie do korzystania z możliwości edytora tekstów MS WORD w tworzeniu różnego typu dokumentacji nauczyciela.
Osiągnięcia:
❖ Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali umiejętność samodzielnego redagowania i drukowania dokumentów np. podania, konspektu, sprawozdania, ogłoszenia itp. materiałów wykorzystywanych w procesie kształcenia z dostosowaniem ich formy do przeznaczenia.
Treści programowe:
|Zajęcia 1 |Zajęcia 2 |Zajęcia 3 |Zajęcia 4 |
|Uruchamianie programu. |1 .Praca z narzędziami formatu: |Tworzenie tabel: |Praca z narzędziami WordArt., ClipArt. |
|Wyjaśnienie znaczenia |- czcionki i efekty tekstowe |Wstawianie gotowej tabeli |- galeria Word Art |
|niektórych klawiszy |- wypunktowanie i numerowanie |Wstawianie i usuwanie części tabeli |- importowanie ClipArtów |
|Objaśnienie paska zadań |- obramowanie i cieniowanie |Autoformatowanie tabeli |- projektowanie własnego dyplomu |
|Omówienie poleceń cofnij i ponów |- zmiana liter |Tworzenie tabeli z danymi swoich uczniów |- drukowanie |
|Techniki zaznaczania tekstu |- ustawianie motywu |Drukowanie | |
|Ustawianie układu strony. |2. Sprawdzanie pisowni | | |
|Pisanie dowolnego tekstu |3. Tworzenie kopert | | |
|zapisywanie tekstu | | | |
|(również z ochroną hasłem) | | | |
TEMAT 3: UŻYTKOWANIE SIECI INTERNET
Cel:
❖ Zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy i umiejętności posługiwania się INTERNETEM jako nowoczesnym źródłem do pozyskiwania ...