Dodaj publikację
Autor
Dorota Małgorzata Barej
Data publikacji
2008-05-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1165

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja ceniania uczniów z zachowania w klasach I-III.
 Pobierz (doc, 27,5 KB)

Podgląd treści

KRYTERIA OCENIANIA ZACHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III,
 

W edukacji wczesnoszkolnej zachowanie uczniów jest oceniane na bieżąco dzięki zastosowaniu metody obserwacji dzieci w różnych sytuacjach.
Raz w tygodniu uczeń dokonuje samooceny swojego zachowania przy pomocy kolegów i nauczyciela w skali: znakomite, dobre, wymaga poprawy. Ocenę tą odnotowuje nauczyciel - wychowawca w dzienniku lekcyjnym.

 Zachowanie znakomite

Swoim zachowaniem okazuje szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły i kolegom. Wykazuje się samodzielnością w nowych sytuacjach, Potrafi współpracować z kolegami podczas zajęć grupowych. Jest lubiany i koleżeński.
Chętnie podejmuje obowiązki i zadania. Jest samodzielny, systematyczny, konsekwentny i pracowity. Wyraża swoje emocje w sposób akceptowany przez innych. Jest kulturalny, życzliwy i uczynny. Uczeń łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Akceptuje zasady współżycia w grupie. Chętnie włącza się do działań zespołowych. Wyróżnia się pracowitością, obowiązkowością i dużą kulturą osobistą. Jest zawsze przygotowany do zajęć. Wzorowo zachowuje się podczas przerw - spędza je w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu jego i innych (nie biega, nie krzyczy, nie zeskakuje ze schodów, porusza `się zgodnie z przyjętym kierunkiem, nie opuszcza budynku i terenu szkoły, po dzwonku ustawia się pod klasą, przestrzega zakazu przebywania na korytarzach szkoły w czasie lekcji, korzysta z właściwego wejścia do szkoły).
Chętnie angażuje się w życie klasy i szkoły, chętnie korzysta z ofert konkursów klasowych, szkolnych i międzyszkolnych.

Zachowanie dobre

Przestrzega zasad kultury słowa i prawidłowego zachowania choć w sporadycznych wypadkach zdarza mu się użyć niestosownych określeń. Akceptuje reguły życia w klasie i stosuje się do nich. Radzi sobie w nowych sytuacjach. Współpracuje z rówieśnikami podczas zajęć. Systematycznie wykonuje swoje obowiązki. Jest pracowity i często samodzielnie wykonuje zadania. Przeważnie wyraża swoje emocje w sposób akceptowany przez innych. Współdziała w grupie i stara się przestrzegać obowiązujących reguł postępowania. Potrafi być kulturalny, życzliwy i uczynny.
Stara się współpracować z innymi w grupie. Sporadycznie wykazuje się systematycznością i obowiązkowością. Spędza przerwy w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu jego i innych (,nie biega, nie krzyczy, nie zeskakuje ze schodów, porusza `się zgodnie z przyjętym kierunkiem, nie opuszcza budynku i terenu szkoły, po dzwonku ustawia się pod klasą, przestrzega zakazu przebywania na korytarzach szkoły w czasie lekcji, korzysta z właściwego wejścia do szkoły). reaguje na upomnienia wychowawcy i innych nauczycieli).

Zachowanie-wymaga poprawy

Chętnie podejmuje tylko interesujące go zadania. Wyraża swoje emocje w sposób nie zawsze akceptowany przez innych. Współdziała w grupie i czasami przestrzega obowiązujące zasady postępowania. Nie zawsze jest kulturalny i uczynny(powinien popracować nad kulturą osobistą).Przeszkadza w wprowadzeniu zajęć .Często spóźnia się za zajęcia.
 Stara ...