Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TEMATY GODZIN WYCHOWAWCZYCH KLASY III GIMNAZJUM | |
• Regulamin oceniania. Wspólna odpowiedzialność za dobre imię klasy i szkoły.
• My i środki uzależnienia – skąd czerpiemy o nich wiadomości?
• Uczeń-obywatel; czym są dla mnie symbole narodowe?
• Co ludzi łączy, a co dzieli? Jak kompleksy, nieśmiałość i samotność utrudniają życie.
• Przemoc wśród dzieci,młodzieży i dorosłych – skąd się bierze?
• Ludzie starzy to my tylko kilka lat później.
• Tolerancja – czy jestem tolerancyjny? – moje zdanie, wola i poglądy na temat poszanowania innych.
• Zauważanie ludzi słabszych, budzenie chęci niesienia pomocy oraz wrażliwości na ludzkie cierpienie.
• Jacy jesteśmy dla innych? – analiza wzajemnych zachowań i kultury na co dzień.
• Tradycje świąteczne w moim domu, a tradycje na świecie.
• Młodzieńcze ideały, problemy i niepokoje.
• Kto może być patronem mojej szkoły? –propozycje i uzasadnienia. Autorytety dla młodego człowieka.
• Moje dalsze losy jako absolwenta gimnazjum, rola szkoły w rozwoju człowieka.
• Czy jestem odpowiedzialny za swoje czyny, słowa, zobowiązania ( samoocena – test osobowości )?
• Kim chciałbym być? Czym kieruję się przy wyborze szkoły ponadgimnazjalnej?
• Jak dobrze wybrać przyszłą szkołę? Szkoły ponadgimnazjalne w moim mieście.
• Trudny wybór – jaki zawód pozwoli mi w przyszłości na godne życie ( tendencje na rynku pracy)?
• Predyspozycje fizyczne i psychiczne w wyborze zawodu ( test znajomości swoich umiejętności ).
• Wspólne dobro jako podstawa do życia w społeczeństwie.
• Oceniamy swój pobyt w gimnazjum– co było dobre, a co złe?
• Podróże po Polsce, podróże po Europie. ( edukacja europejska )
• Etyka nauką o moralności. ( ścieżka filozoficzna )
• Poznajemy problemy i historię naszego miasta.( dziedzictwo kulturowe w regionie)
• Książka moim przyjacielem –czytanie dla zdobywania wiadomości i zaspokajania potrzeb poznawczych. ( ścieżka czytelnicza i medialna)
• Uroda i zdrowie – wpływ aktywności ruchowej na organizm ucznia; samokontrola i samoocena sprawności i umiejętności ruchowych. (ścieżka prozdrowotna )
• Sposoby minimalizowania zagrożeń życia i zdrowia. (obrona cywilna)
• Segregacja śmieci – rady na odpady. ( ekologiczna )