Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI MINIPIŁKI RĘCZNEJ
DLA KLASY IV
Temat: Zabawy i gry doskonalące celność podań i rzutów piłki.
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności motorycznej
- uczeń poprawi koordynację wzrokowo- ruchową.
Umiejętności
- uczeń potrafi dostosować i skoordynować ruchy w czasie, umie celnie podać piłkę jedną ręką oraz trafić piłką w określony cel (nieruchomy i ruchomy).
Wiadomości
- uczeń zna przepisy gry dotyczące błędu kroków, błędu kozłowania, zna historię powstania piłki ręcznej.
Postawy
-uczeń przestrzega bezpieczeństwa na lekcji, współpracuje z partnerem, grupą,
przedkłada radość z rywalizacji nad jej rezultatem.
Metody: zabawowa, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, problemowa.
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Wiek ćwiczących: 10- 11 lat
Liczba ćwiczących: 16- 18 osób
Czas trwania: 45 min.
Przybory: 18 piłek do ręcznej, szarfy w dwóch kolorach, pachołki, piłki lekarskie 2 kg i 3 kg.
Literatura:
M. Bondarowicz „Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku”, Bellona, Warszawa 1996 r.
M. Bondarowicz „Zabawy w grach sportowych”, WSiP, Warszawa 1995 r.
|Część | | | |
|lekcji | |Treść lekcji | |
| |Tok lekcji |- opis ćwiczenia |Uwagi |
|1. |2. |3. |4. |
|CZĘŚĆ I | | | |
|WSTĘPNA |Czynności organi - |1. Zbiórka, powitanie, raport,. | |
| |zacyjno- porządko- |2. Odnotowanie obecności i gotowości do ćwiczeń. |Ustawienie w dwuszeregu |
| |we | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | |Uczniowie mogą trafiać „zająca” |
| | | |tylko w nogi. |
| | | | |
| |Nastawienie uczniów do |1. Podanie tematu lekcji. | |
| |aktywnego udziału w |2. Zapoznanie z zadaniami i przebiegiem zajęć. | |
| |zajęciach. |3. Zabawa ożywiająca berek „Zając i myśliwi” | |
| | | | |
| |Rozgrzewka, rozwój |Ćwiczenia kształtujące w układzie uczeń-przybór | |
| |psychomotoryki, |1. Marsz, w marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki nad głową, | |
| |profilaktyka. |RR wyprostowane w łokciach. |Wszystkie ćwiczenia podawane |
| | |2. PW stojąc w rozkroku, piłka trzymana oburącz nad głową: |szybko i sprawnie, nieduża liczba|
| | |- skłon tułowia w prawo, lewo, do przodu, zataczanie kręgów |powtórzeń, tyle, aby nie znudzić |
| | |całym tułowiem, |uczniów. |
| | |- mocny skłon w przód, wyrzut piłki między nogami do tyłu i | |
| | |jednocześnie w górę, szybki wyprost i złapanie piłki w obie | |
| | |ręce, tak aby nie upadła na podłogę. | |
| | |3. PW stojąc, piłka trzymana oburącz przed sobą: | |
| | |- rzut piłki do tyłu, złapanie jej z tyłu bez odwracania się, | |
| | |- wyrzut piłki z tyłu zza pleców do przodu nad głową, chwyt | |
| | |piłki z przodu oburącz, | |
| | |4. Przeskoki obunóż w przód, w tył i na boki przez piłkę leżącą | |
| | |na podłodze. | |
| | |5. PW podpór przodem, piłka leży przed sobą: | |
| | |- przechodzenie na RR w przód i w tył nad piłką, | |
| | |- dla sprawniejszych przeskoki na rękach w przód nad piłką. | |
| | |6. PW siad prosty, piłka trzymana oburącz przed sobą: | |
| | |- unoszenie prostych nóg w górę z ...