Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Teqila, 2014-09-21
Zamiana pojęć...
TECHNIKUM ELEKTRYCZNE
NR PROGRAMU 2106
ENERGOELEKTRONIKA
plan wynikowy dla klasy IV
(2h/tydz.)
Opracował:
mgr inż. Zbigniew Szymański
|Dział |Temat zajęć lekcyjnych |Liczba godzin |Poziom wymagań programowych |
| | | |Podstawowe |Ponadpodstawowe |
|Układ napędowy i jego |Przypomnienie wiadomości z klasy III |8 |- zna pojecie momentu dynamicznego |- potrafi obliczyć moment dynamiczny |
|elementy | | |- wie w jakich stanach pojawia się moment dynamiczny |- potrafi sprowadzić moment bezwładności oraz moment|
| | | |- zna zależność określającą moment dynamiczny |na prędkość silnika bądź maszyny roboczej |
| | | |- potrafi wyjaśnić cel sprowadzania momentów maszyny |- potrafi obliczyć czas rozruchu i hamowania układu |
| | | |roboczej oraz momentów bezwładności na prędkość |napędowego |
| | | |silnika bądź maszyny roboczej |- uwzględnia w obliczeniach kierunek przepływu mocy |
| | | |- zna zależności na określenie czasu rozruchu i | |
| | | |hamowania układu napędowego | |
| |Dynamika układu napędowego | | | |
| |Sprowadzanie momentu maszyny roboczej do prędkości wału | | | |
| |silnika | | | |
| |Sprowadzanie momentu bezzwładności maszyny roboczej do | | | |
| |prędkości wału silnika | | | |
| |Wyznaczanie czasu rozruchu układu napędowego | | | |
| |Czasu hamowania układu napędowego | | | |
| |Zadania obliczeniowe | | | |
| |Sprawdzenie wiadomości | | | |
|Właściwości napędowe |Moment napędowy silnika prądu stałego |9 |- zna podstawowe zależności opisujące działanie |- potrafi obliczyć straty mocy w silniku prądu |
|silników prądu stałego | | |silnika prądu stałego |stałego |
| | | |- potrafi wymienić starty mocy w silniku |- potrafi dobrać wartości rezystorów rozruchowych |
| | | |- potrafi dokonać podziału silników prądu stałego |- potrafi dopasować dany sposób rozruchu do danego |
| | | |- potrafi narysować charakterystykę mechaniczną |typu silnika prądu stałego |
| | | |silnika prądu stałego oraz wie jak wpływa zmiana |- potrafi dokonać obliczenia prędkości silnika prądu|
| | | |parametrów na jej kształt |stałego |
| | | |- potrafi wymienić i omówić sposoby rozruchu, |- zna właściwości silnika szeregowego oraz potrafi |
| | | |hamowania oraz regulacji prędkości |określić wady i zalety |
| | | |- wie co określają stałe czasowe oraz zna ich |- potrafi dokonać obliczenia stałych czasowych w |
| | | |wykorzystanie |pracy układu napędowego |
| |Charakterystyka mechaniczna silnika obcowzbudnego | | | |
| |Rozruch silników prądu stałego | | | |
| |Regulacja prędkości kątowej – kryteria regulacji | | | |
| |Hamowanie | | | |
| |Stałe czasowe | | | |
| |Silnik szeregowy | | | |
| |Zadania obliczeniowe | | | |
| |Sprawdzenie wiadomości | | | |
|Układy napędowe z |Jednokierunkowy układ napędowy |6 |- zna wykorzystanie obwodów sprzężeń zwrotnych |- potrafi dokonać porównania jednokierunkowego |
|silnikami prądu stałego | | |- zna wykorzystanie regulatorów w układach napędowych|układu napędowego z nawrotnym |
| | | |- wie w jaki sposób zmniejszać uchyby |- zna kryteria doboru nastaw regulatorów |
| | | |- potrafi podać zależność na obliczenie sprawności |- zna charakterystyki i sposoby działania |
| | | |układu napędowego |regulatorów P, I, PI, PD, PID |
| | | |- potrafi wymienić części składowego układu |- potrafi obliczyć sprawność danego układu |
| | | |napędowego oraz ich wpływ na sprawność |napędowego |
| |Kryteria regulacji układów napędowych | | | |
| |Sposoby nastawy regulatorów | | | |
| |Sprawność układu napędowego | | | |
| |Zadania obliczeniowe | | | |
| |Sprawdzenie wiadomości | | | |
|Właściwości napędowe |Charakterystyki mechaniczne silników indukcyjnych |9 |- zna rodzaje silników indukcyjnych |- potrafi dokonać porównania danych typów silników |
|silników indukcyjnych | | |- wie co oznacza poślizg |indukcyjnych |
|prądu przemiennego ...