Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYCHOWAWCY KLASY II A
mgr Monika Piech
Rok szkolny 2007/2008
|CEL GŁÓWNY |CELE WYCHOWAWCZE |TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH |
|ROZWIJANIE SAMORZĄDOWEJ DZIAŁANOŚCI |1. Wybór samorządu klasowego. |Wybory samorządu klasowego. |
|UCZNIÓW. |2. Przydział obowiązków. |Zmiany w Statucie Gimnazjum. |
| |3. Dyskusja nad planem pracy w roku szkolnym |3. Nasz Kodeks Klasowy. |
| |2007/2008. | |
| |4. Włączanie się w akcje ogólnoszkolne i konkursy | |
| |przedmiotowe organizowane przez samorząd uczniowski, | |
| |nauczycieli i inne. | |
| |5.Dbanie o czystość, ład, porządek, wystrój klasy i | |
| |szkoły. | |
| |6.Wspólne wystawianie ocen z zachowania. | |
| | | |
| | |4. Czy stać mnie na samokrytykę? |
|KSZTAŁTOWANIE POSTAW MORALNYCH I CECH |1.Sztuka porozumiewania się (rozmowa , perswazja , |5. Konflikty i sposoby ich rozwiązywania. |
|OSOBOWOŚCI |przykład) |6. Zamiast pięści – zjawisko agresji. |
| |2. Sposoby rozwiązywania konfliktów. |Sytuacja trudna jak sobie z nią radzić? |
| |3.System wartości. |8. Co to jest grupa? |
| |4.Kultura osobista na co dzień . |9. Dbam o dobre imię mojej szkoły. |
| |5. Kształtowanie postaw moralnych. |Tolerować – znaczy co? Tolerancja nie oznacza zgody. |
| |6.Organizacja samopomocy koleżeńskiej. |Człowiek, którego chciałbym naśladować. |
| | |Kultura osobista – naszą wizytówką. |
| | |Na różne okazje – odpowiedni strój. |
|UMACNIANIE WIĘZI RODZINNYCH |1.Konflikty rodzinne i sposoby ich rozwiązywania. |Jak rozmawiać z rodzicami? |
| |2.Angażowanie rodziców w sprawy szkolne . |Znaczenie tradycji Wielkiej Nocy dla umacniania więzi |
| | |rodzinnych. |
|ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO |1.Zagrożenia związane z nieprzestrzeganiem higieny. |Zdrowy styl życia – tak! |
| |2.Zdrowy tryb życia (zagrożenia dla zdrowia , stres).|Człowiek – najdoskonalsza „maszyna” na świecie. |
| |3.Poznawanie zasad funkcjonowania własnego organizmu |Co to jest uzależnienie? |
| |. |Jakie są skutki uzależnień? |
| |4.Bezpieczeństwo w szkole i poza szkołą. |Bezpieczna droga do szkoły. |
|BUDZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA |1. Rozwijanie świadomości ekologicznej. |Człowiek i przyroda – wrogowie czy przyjaciele? |
|ŚRODOWISKO |2.Włączanie się do akcji proekologicznych. |Lokalne tradycje świąteczne. |
|ROZWIJANIE POCZUCIA PRZYNALEŻNOŚCI |1. Pielęgnowanie tradycji narodowych. |Szanujemy pamięć zmarłych. |
|DO SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ , OJCZYZNY |2. Uczestnictwo w uroczystościach szkolnych. |„Jakże nie płonąć w podzięce za dar najpiękniejszy – za |
| |3. Organizacja imprez klasowych |wiedzę” – Dzień Edukacji Narodowej. |
| |4. Rozwijanie wiedzy i wrażliwości na sztukę. |Rocznica odzyskania niepodległości. |
| | |„Witaj maj, trzeci maj” – dlaczego tak ważny dla Polaków? |
| | |Mikołajki. |
| | |Co warto przeczytać, obejrzeć? |
|PRACA NAD SOBĄ |1. Samoocena własnej pracy. | 29. Gdy oglądam się wstecz – analiza i samoocena |
|I SAMODOSKONALENIE |2. Stworzenie programu pracy nad sobą. |zachowań postępów i osiągnięć. |
|WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI |1. Bieżąca informacja o postępach ucznia i problemach| |
| |wychowawczych. | |
| |2. Organizacja pomocy dla dzieci w trudnej sytuacji | |
| |materialnej. | |
| |3.Współudział rodziców w organizacji imprez | |
| |klasowych. | |
Przewidywane terminy spotkań z rodzicami:
❖ 12. IX – omówienie spraw organizacyjnych ...