Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Imię i nazwisko:
Klasa:
Określ rodzaj podanych przymiotników:
dobrzy koledzy – mądre zwierzęta –
dobre stopnie – zwinna sarenka –
miły chłopiec – małe kociątko –
mądra dziewczynka – mądrzy Polacy –
niski szałas – szybkie psy –
ciekawe książki – wesołe koleżanki –
duża walizka – dobry chłopiec –
czerwony zeszyt – spokojne dziecko –
Podane przymiotniki zapisz w liczbie mnogiej rodzaju męskoosobowego:
dobry – rozmowny – szybki –
chory – zdolny – wybitny –
mądry – uczciwy – cichy –
Wśród podanych przymiotników podkreśl te, które się nie stopniują:
tani, zdrowy, metalowy, łososiowy, dobry, owczy, drewniany, słaby, słony, ziemny, ciemny, iglasty, bystry, elektryczny, żelazny, rzadki, daleki, owocowy, wełniany, asfaltowy.
Wpisz do tabeli odpowiednie formy przymiotników. Nazwij rodzaj stopniowania.
przymiotnik
stopień równy
stopień wyższy
stopień najwyższy
rodzaj stopniowania
młody
duży
mały
piękna
tajemniczy
prosta
słodkie
głośny
opalony
zdolna
niski
Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej wyrażenie rozmowny sąsiad.
Nazwy przypadków
oraz pytania
liczba pojedyncza
liczba mnoga
Utwórz przysłówki od podanych przymiotników:
lekki – mądry – zły –
częsty – dobry – hałaśliwy –
mokry – czysty – przerażający –
Podane przysłówki zapisz w trzech grupach:
wesoło, wczoraj, dzisiaj, groźnie, hałaśliwie, zimno, natychmiast, odważnie, czysto, poziomo,
przerażająco, nagle, razem, wrogo, mglisto
stopniują się regularnie
stopniują się opisowo
nie stopniują się
Ułóż po 2 zdania z dowolnymi przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym z przeczeniem „nie”. Pamiętaj o poprawnej pisowni.