Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
DEKALOG ZASAD KONTROLI I OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
UCZEŃ jest podmiotem wszelkich działań nauczyciela
Stosuj czytelne, obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny ucznia LEPSZE SĄ NAJGORSZE KRYTERIA NIŻ ICH BRAK
Na pierwszej lekcji w nowym roku szkolnym zapoznaj uczniów ze swoimi wymaganiami i kryteriami kontroli i oceny
Aby coś sprawdzić i ocenić najpierw należy tego nauczyć
Oceniając umiejętności, psychomotoryczność i wiadomości miej na uwadze stan bieżący / poziom / ale także i postęp ucznia.
Ocena komponentów sprawności fizycznej ucznia nie może decydować o ocenie końcowej z wf
Każdy uczeń zasługuje na ocenę co najmniej dobrą z wf i każdy może otrzymać ocenę celującą.
Nie używaj ocen do karania np. za zachowanie, motywacje, niechęć do startowania w zawodach.
Wyższa ocena motywuje, zaniżona powoduje negatywną motywację.
Naucz ucznia samooceny i samokontroli własnych umiejętności, sprawności, wiedzy, zachowań i postaw, które są bardziej celowe i efektywne w procesie kształcenia w wychowania