Dodaj publikację
Autor
andrzej Niewiadomski
Data publikacji
2008-05-26
Średnia ocena
3,00
Pobrań
1076

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera 10 podstawowych zasad oceniania przez nauczyciela.
 Pobierz (docx, 12,5 KB)

Podgląd treści

DEKALOG ZASAD KONTROLI I OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

UCZEŃ jest podmiotem wszelkich działań nauczyciela

Stosuj czytelne, obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny ucznia LEPSZE SĄ NAJGORSZE KRYTERIA NIŻ ICH BRAK

Na pierwszej lekcji w nowym roku szkolnym zapoznaj uczniów ze swoimi wymaganiami i kryteriami kontroli i oceny

Aby coś sprawdzić i ocenić najpierw należy tego nauczyć

Oceniając umiejętności, psychomotoryczność i wiadomości miej na uwadze stan bieżący / poziom / ale także i postęp ucznia.

Ocena komponentów sprawności fizycznej ucznia nie może decydować o ocenie końcowej z wf

Każdy uczeń zasługuje na ocenę co najmniej dobrą z wf i każdy może otrzymać ocenę celującą.

Nie używaj ocen do karania np. za zachowanie, motywacje, niechęć do startowania w zawodach.

Wyższa ocena motywuje, zaniżona powoduje negatywną motywację.

Naucz ucznia samooceny i samokontroli własnych umiejętności, sprawności, wiedzy, zachowań i postaw, które są bardziej celowe i efektywne w procesie kształcenia w wychowania