Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
magdalenkajulia, 2010-06-19, ocena:
"pod kontem"... wstyd i hańba dla całej parafii, jak mawiał mój dawny nauczyciel
„Noughts and crosses – czyli matematyka po angielsku”
Język angielski dla wielu uczniów nie przychodzi łatwo, a gdy do tego dołożymy jeszcze matematykę to staje się to „wielkim murem” nie do przeskoczenia dla naszych uczniów.
Jest jednak sposób na to by nauka języka angielskiego i matematyki stała się miła, a w połączeniu nawet fascynująca.
W niniejszej pracy zaprezentuje jak to zrobić wykorzystując zakres materiału z matematyki i wiedzę z języka angielskiego w klasach 4-5 szkoły podstawowej. Wiadomo, że każde zadanie z matematyki powinno mieć polecenie w naszym przypadku polecenia będą podawane w języku angielskim.
W pierwszych ćwiczeniach podajemy krótkie, najczęściej jedno zdaniowe polecenia, później stopniowo zwiększamy trudność poleceń. Należy pamiętać by w pierwszych ćwiczeniach sprawdzać wiedzę tylko z jednego przedmiotu a jeśli z dwóch to musi być to materiał dobrze znany i opanowany przez uczniów by ich nie zrazić do dalszej pracy.
Dalsze ćwiczenia mogą przeplatać obie sprawności.
Spójrzmy jednak na te zadania jedynie pod kontem nas – nauczycieli języka angielskiego; co możemy utrwalić, co wprowadzić i co osiągnąć stosując taki rodzaj pracy.
|WPROWADZAMY |UTRWALAMY |
|nowe słownictwo |kolory |
|nowe konstrukcje gramatyczne |liczby |
|pojęcia kulturowe |godziny |
|pojęcia związane z obliczeniami |części garderoby |
|sposoby podawania dat | nazwy dni tygodnia i miesięcy |
|kształty |produkty spożywcze |
W swojej pracy zraz z nauczycielem matematyki stosujemy ten sposób „oswajania” uczniów na konkursach matematyczno-angielskich, wygrana w takim konkursie motywuje dodatkowo i co ważne na dobry początek dzieciaki otrzymują nagrody. Zanim zaprosimy dzieci do udziału w takim konkursie na obu lekcjach podajemy tzw. bazę zwrotów matematycznych w obu językach:
Basic Math Vocabulary podstawowe słownictwo matematyczne
+ - plus - dodać
adding -dodawanie
add - dodawać
Example:
2 + 2
Two plus two
- minus odjąć
substraction - odejmowanie
subtract - odejmować
Example:
6 - 4
Six minus four
x OR * - times razy
multiplication - mnożenie
multiply - mnożyć
Example:
5 x 3 OR 5 * 3
Five times three
= - equals równa się
Example:
2 + 2 = 4
Two plus two equals four.
< - is less than mniejsze niż
Example:
7 < 10
Seven is less than ten.
> - is greater than większe niż
Example:
12 > 8
Twelve is greater than eight.
≤ - is less than or equal to mniejsze równe
Example:
4 + 1 ≤ 6
Four plus one is less than or equal to six.
≥ - is more than or equal to większe równe
Example:
5 + 7 ≥ 10
Five plus seven is equal to or greater than ten.
≠ - is not equal to różne od
Example:
12 ≠ 15
Twelve is not equal to fifteen.
/ OR ÷ - divided ...