Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Miłkowicach
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
Grzegorz Wąsik
Okres stażu - 9 miesięcy
Posiadane kwalifikacje:
1. Magister inżynier Informatyki uzyskany na wydziale Elektrotechniki, Informatyki i Telekomunikacji na Uniwersytecie Zielonogórskim
2. Studium pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim
CEL PODSTAWOWY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Data rozpoczęcia stażu 03.09.2007r.
Zagadnienia organizacyjne
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego |Analiza aktów prawnych dotyczących awansu |Wrzesień 2007 |Napisanie niniejszego planu rozwoju, rozpoczęcie |
|nauczycieli |zawodowego nauczycieli , śledzenie informacji w | |stażu z początkiem pracy w szkole |
| |Internecie i prasie poświęconej oświacie | | |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu |Rozmowy, hospitacje |Wrzesień 2007 oraz |Współpraca z opiekunem stażu |
| | |na bieżąco | |
|Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego |Gromadzenie i opis dokumentów , działań, |Na bieżąco |Dokumenty |
| |programów, scenariuszy, wydarzeń, itp. | | |
| |Analiza własnych działań i ocena skuteczności | | |
|Przygotowanie projektu sprawozdania |Opis realizacji niniejszego planu rozwoju |Maj 2008 |Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju |
*§6.1 Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
*§6.1 pkt.1 Poznawać organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w tym:
a) Przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły,
b) Sposób przeprowadzania dokumentacji obowiązującej w szkole,
c) Przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy;
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz |Prowadzenie dzienników lekcyjnych i konspektów oraz |Wrzesień 2007 oraz |Zapisy w dziennikach, konspekty |
|obowiązującą dokumentacją |zapoznanie się z : |na bieżąco | |
| |-statutem szkoły | | |
| |-programem dydaktyczno-wychowawczym | | |
| |-wewnątrzszkolnym systemem oceniania | | |
| |-zasadami BHP | | |
|Opracowanie planów wynikowych dla poszczególnych klas|Opracowanie samodzielne na podstawie obowiązującego |Wrzesień 2007 |Plany wynikowe |
|z uwzględnieniem uczniów z dysfunkcjami i |programu nauczania | | |
|trudnościami w nauce | | | |
|Opracowanie kryteriów ocen dla poszczególnych klas z |Opracowanie samodzielne i modyfikacja istniejących |Wrzesień 2007 |Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach|
|uwzględnieniem uczniów z dysfunkcjami i trudnościami |kryteriów ocen w programie nauczania dla wybranych | |wynikowych oraz przedstawienie opracowanych |
|w nauce |podręczników | |kryteriów ocen dyrekcji |
|Zapoznanie się z planem wychowawczo-dydaktycznym |Analiza planu wychowawczo-dydaktycznego |październik 2007 | |
|szkoły | | | |
*§6.1 pkt.2 Uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawiać z prowadzącym obserwowane zajęcia;
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Obserwacja zajęć u opiekuna stażu i innych |Obecność na lekcjach innych nauczycieli |Na bieżąco, przynajmniej jeden raz w miesiącu |Arkusze obserwacji ...