Dodaj publikację
Autor
Marta Lasek
Data publikacji
2008-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
291

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera sprawdzian z jezyka polskiego dla uczniów klasy czwartej przeznaczony do sprawdzenia umiejętności z zakresu nauki o języku.
 Pobierz (doc, 66,5 KB)

Podgląd treści


IMIĘ I NAZWISKO …………………………………………………………..
GRUPA I
1. Czasownik to…………………………………………………………….....
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Z podanych zdań wypisz czasowniki i określ ich kategorie gramatyczne.
a) Nasza szkoła uczestniczy w akcji „Sprzątanie Świata”.
b) Uczniowie zorganizowali Klub Młodych Ekologów.
c) Tomek napisze wypracowanie na piątkę.
………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………...
3. Odmień przez osoby i liczby w czasie przyszłym, w rodzaju męskim czasowniki „robić”, „zrobić”.
Lp. Lm.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Lp Lm.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Odmień przez osoby i liczby w czasie teraźniejszym jeden z czasowników „umieć” lub „wyprać”.
Lp. Lm.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5. Utwórz bezokoliczniki od podanych czasowników.
wezmę - ………………………………………………………………………
znalazłem - ……………………………………………………………………
ugryzłem - ……………………………………………………………………
kładłem - ……………………………………………………………………..
6. Utwórz odpowiednie formy czasowników od bezokolicznika zacząć. Jeżeli nie możesz utworzyć takiej formy postaw kreskę.
1os., lp., r. męski, cz. przeszły -………………………………………….........
3os., lm., cz. przyszły prosty - ………………………………………...............
3os., lp., cz. teraźniejszy - ………………………………………….................
2os., lm., r. mos., cz. przeszły - ……………………………………………….

IMIĘ I NAZWISKO …………………………………………………………..
GRUPA II
1. Bezokolicznik to……………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Z podanych zdań wypisz czasowniki i określ ich kategorie gramatyczne.
a) Kasztanowce usychają z powodu groźnego pasożyta.
b) Lodowce alpejskie będą topniały bardzo gwałtownie.
c) Zrobiliśmy bardzo duże postępy.
………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………...
3. Odmień przez osoby i liczby w czasie przyszłym, w rodzaju męskim czasowniki „pisać”, „napisać”.
Lp. Lm.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Lp Lm.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Odmień przez osoby i liczby w czasie teraźniejszym jeden z czasowników „rozumieć” lub „wyprasować”.
Lp. Lm.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5. Utwórz bezokoliczniki od podanych czasowników.
wiozłem - ……………………………………………………………………..
usiadłem - …………………………………………………………………….
wynalazłem - …………………………………………………………………
weź - …………………………………………………………………………
6. Utwórz odpowiednie formy czasowników od bezokolicznika rozpocząć. Jeżeli nie możesz utworzyć takiej formy postaw kreskę.
2os., lp., r. męski, cz. przeszły -………………………………………….........
3os., lm., r. mos., cz. przeszły - ……………………………………………….
1os., lm., cz. teraźniejszy - …………………………………………................
1os., lm., cz. przyszły prosty - ………………………………………………...

IMIĘ I NAZWISKO.....................................................................................
GRUPA B
I. Zapisz trzy rzeczowniki własne i trzy pospolite.
Własne..........................., ................................................, .........................................................
Pospolite ............................, .............................................., ......................................................
II. Odmień rzeczownik pomysł przez przypadki i liczby, oddziel końcówkę od tematu, wypisz oboczności i tematy oboczne.

1..................................................................... ……………………………………………………………...
2.......................................................... …….......................................................................
3……………………………………... …………………………………………………..
4............................................................ …………………………………………………
5............................................................ ………………………………………………… 6........................................................... ...........................................................................
7........................................................... …………………………………………………
Tematy oboczne ………………………………………………………………………………
Oboczności ……………………………………………………………………………………

III. Wpisz odpowiednie formy zaimków.

Spotkaliśmy (one) ................................ na plaży.
Zabierzemy(ono) .................................. do cyrku.
IV. Podaj po dwa przykłady liczebników.
Główny: ....................................................................................................................................
Zbiorowy: .................................................................................................................................
Nieokreślony: ...........................................................................................................................
Porządkowy: .............................................................................................................................
Ułamkowy: ...............................................................................................................................

V. Wpisz odpowiednie formy liczebników i rzeczowników w nawiasach. Podkreśl liczebniki zbiorowe.

Spotkałem (5) ( koledzy) ...........................................................................................................
Przyniósł (2) (skrzypce) .............................................................................................................
W domu jest (3) ( szczeniak)......................................................................................................

VI. Utwórz stopień wyższy i najwyższy.

dobry ......................................................................................................................................
dobrze ..................................... ..........................................................................................................................
zły .............................................................................................................................................
źle .............................................................................................................................................
duży ..........................................................................................................................................
dużo ........................................................................................................................................... mały ..........................................................................................................................................
mało ..........................................................................................................................................
VII. Wypisz z zadania 6 przysłówki.
................................................. ..........................................................
................................................. .........................................................

IMIĘ I NAZWISKO.....................................................................................
GRUPA A
I. Zapisz trzy rzeczowniki, które nazywają cechy i pojęcia.
Cechy ..................................., .................................................,.............................................
Pojęcia .................................., ................................................, ............................................
II. Odmień rzeczownik dąb przez przypadki i liczby. Oddziel temat i końcówkę, wypisz oboczności i tematy oboczne.

1..................................................................... ……………………………………………………
2.......................................................... …….......................................................................
3……………………………………... …………………………………………………..
4............................................................ …………………………………………………
5............................................................ ………………………………………………… 6........................................................... ...........................................................................
7........................................................... …………………………………………………
Tematy oboczne ………………………………………………………………………………
Oboczności ……………………………………………………………………………………
III. Wpisz odpowiednie formy zaimków ...