Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Rdzanek
Data publikacji
2008-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
257

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kryteria oceniania z przedmiotu fizyka i astronomia w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 507,5 KB)

Podgląd treści


Kryteria oceniania
klasa I

oddziaływania

|ocena |uczeń wie |uczeń umie |
|d |jakie jest miejsce człowieka w przyrodzie i że jest on odpowiedzialny |wskazać w terenie korzystne i niekorzystne skutki działania człowieka,|
|o |za jej stan , |odczytać temperaturę, ciśnienie itp. |
|p |co to jest eksperyment i jakie są podstawowe wymogi regulaminu | |
|u |pracowni fizycznej oraz przepisy BHP | |
|s | | |
|z |co to jest ciało fizyczne, |podać przykłady ciał fizycznych, |
|c |co to jest zjawisko fizyczne, |podać przykłady zjawisk fizycznych, |
|z |jakimi przyrządami można posługiwać się w badaniach zjawisk |zmierzyć długość, |
|a |fizycznych, |obliczyć pole prostokąta, objętość prostopadłościanu, |
|j |w jakich jednostkach mierzy się: czas, długość, temperaturę, pole |posługiwać się ze zrozumieniem pojęciami: ciało fizyczne, zjawisko |
|ą |powierzchni, objętość, |fizyczne, wielkość fizyczna |
|c |jakie są trzy podstawowe jednostki miar (długości, masy i czasu) | |
|a |Układu SI | |
| | |zademonstrować z pomocą nauczyciela cztery rodzaje oddziaływań, |
| |jakie są rodzaje oddziaływań, |zademonstrować z pomocą nauczyciela wzajemność oddziaływań na dowolnym|
| |jakie są skutki oddziaływań, |przykładzie |
| |że oddziaływania są zawsze wzajemne | |
| | |dokonać pomiaru siły |
| | |dokonać przy pomocy nauczyciela składania dwóch sił działających |
| | |wzdłuż jednej prostej |
| |że miarą oddziaływań jest siła, | |
| |że siła jest wielkością fizyczną, wektorową, i zna jej cechy, | |
| |do czego służy siłomierz i jak nazywa się jednostka siły. | |
| |co to jest siła wypadkowa i jakie cechy mają siły, które równoważą się| |
|d | jw. oraz: | jw. oraz: |
|o |jakie działania człowieka mogą poprawić stan przyrody, |wykonać proste doświadczenie z pomocą nauczyciela (zapis, wykres |
|s |że poznawanie przyrody jest związane m.in z obserwacją zjawisk, |temperatury) |
|t |jakie przyrządy służą do rejestracji temperatury, ciśnienia i pomiaru | |
|a |długości | |
|t | | |
|e |w jaki sposób i jakimi przyrządami bada się niektóre zjawiska | |
|c |astronomiczne | |
|z | |obserwować i opisywać niektóre zjawiska przyrodnicze (w tym |
|n | |astronomiczne), np. tęcza, mgła, fazy Księżyca |
|a |co jest źródłem oddziaływań: grawitacyjnego, sprężystego, | |
| |elektrostatycznego, magnetycznego |zademonstrować skutki różnych oddziaływań |
| | | |
| |jak zbudowany jest siłomierz, | |
| |czym różni się wielkość fizyczna skalarna od wielkości fizycznej |porównać wartości siły, |
| |wektorowej |przedstawić graficznie wyznaczoną siłę |
| | | |
| |że wypadkowa sił równoważących się wynosi 0 N, | |
| |jakie cechy ma wypadkowa sił działających wzdłuż jednej prostej |dokonać składania trzech i więcej sił działających wzdłuż jednej |
| | |prostej |
|d | jw. oraz: | jw. oraz: |
|o |jak utworzyć jednostki pochodne z zastosowaniem przedrostków jednostek|wykonać proste doświadczenie |
|b |fizycznych, |i sporządzić wykres temperatury, ciśnienia oraz wilgotności, |
|r |jaki jest wpływ niektórych czynników środowiska na organizm człowieka |przewidzieć skutki działalności człowieka w środowisku naturalnym |
|a |(temperatura, ciśnienie, wilgotność), | |
| |jaki przyrząd służy ...