Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ATRYKUŁ PT.:
Temat : Praca dydaktyczno - wychowawcza
z dziećmi w wieku przedszkolnym
na przykładzie PRACY W przedszkolU
Opracowała :
Małgorzata Loroch
-1-
S p i s t r e ś c i :
Wstęp
I Charakterystyka psychofizyczna dziecka w wieku
przedszkolnym ( sześciolatki ).
II Analiza programu zajęć dydaktyczno-
wychowawczych sześciolatków.
1. 1. Analiza programu dydaktyczno – wychowawczego.
2. Stosowane metody w pracy z dziećmi
sześcioletnimi.
III Z doświadczeń pracy w oddziale przedszkolnym
sześciolatków.
IV Wnioski.
V Bibliografia.
-2-
Wstęp
Praca dydaktyczno – wychowawcza z dziećmi sześcioletnimi w placówkach przedszkolnych stanowi podstawę wychowania i kształcenia w szkole. Szczególna rola placówek wychowania przedszkolnego wynika z zasadniczego wpływu okresu dzieciństwa na kształtowanie się ludzkiej osobowości. Dzięki naturalnej aktywności dziecka , ciekawości i chłonności jego umysłu , plastyczności psychicznej i tendencji do naśladownictwa , jest ono najbardziej podatne na wpływy pedagogiczne . Dlatego ważna jest tu rola nauczyciela , który podjął się pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Dobre przygotowanie nauczyciela pod względem pedagogicznym i metodycznym oraz praca nauczyciela z powołania może być drogą do sukcesu w osiągnięciu celu dobrego przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do nauki w szkole.
Jestem nauczycielem oddziału sześciolatków w przedszkolu w Pinczynie .Pracę rozpoczęłam bez przygotowania pedagogicznego jednocześnie podjęłam naukę w Podyplomowym Studium Nauczania Początkowego z Wychowaniem Przedszkolnym w Olsztynie. Kończąc je uzyskałam tylko przygotowanie metodyczne do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. W uzupełnieniu moich kwalifikacji i uzyskania pełnego przygotowania pedagogicznego podjęłam naukę w Podyplomowym Studium Pedagogicznym przy Politechnice Gdańskiej , gdzie uczęszczam na zajęcia z pedagogiki i psychologii . Kończąc poprzedni fakultet dowiedziałam się jak uczyć i czego uczyć dzieci , natomiast nie uzyskałam informacji jak rozwiązywać szereg problemów , które rodzą się w pracy z dziećmi.
Znajomość zagadnień pedagogiki i psychologii pozwala bliżej poznać osobowość ludzką , co jest niezbędne w pracy w szkole , gdyż możemy egzekwować to na co go stać , a jednocześnie pomóc mu w przezwyciężeniu trudności w nauce , a także czuwać nad jego rozwojem emocjonalnym i fizycznym. W pracy tej przede wszystkim chcę zwrócić uwagę na rozwój psychofizyczny dziecka sześcioletniego , a więc takiego z którym pracuję oraz na program dydaktyczno – wychowawczy , który wdrażamy „w oddziałach zerowych „ i metody jakimi się posługujemy w pracy z dziećmi. Chciałabym również podzielić się z państwem swoimi spostrzeżeniami oraz doświadczeniami zdobytymi w pracy w przedszkolu z dziećmi sześcioletnimi.
-3-
I Charakterystyka psychofizyczna dziecka w wieku
przedszkolnym ( sześciolatki ).
W literaturze pedagogiczno – psychologicznej okres od trzeciego do 7 roku życia nazywa się wiekiem przedszkolnym.
Przyjęcie tego określenia uwarunkowane jest dwoma względami : po pierwsze jest ...