Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Loroch
Data publikacji
2008-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
34

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Charakterystyka psychofizyczna dziecka w wieku przedszkolnym (sześciolatki). Analiza programu zajęć dydaktyczno-wychowawczych sześciolatków. 1. Analiza programu dydaktyczno-wychowawczego. 2. Stosowane metody w pracy z dziećmi sześcioletnimi.
 Pobierz (doc, 166,0 KB)

Podgląd treści

ATRYKUŁ PT.:

Temat : Praca dydaktyczno - wychowawcza

z dziećmi w wieku przedszkolnym

na przykładzie PRACY W przedszkolU

Opracowała :

Małgorzata Loroch

-1-

S p i s t r e ś c i :

Wstęp

I Charakterystyka psychofizyczna dziecka w wieku

przedszkolnym ( sześciolatki ).

II Analiza programu zajęć dydaktyczno-
wychowawczych sześciolatków.

1. 1. Analiza programu dydaktyczno – wychowawczego.
2. Stosowane metody w pracy z dziećmi
sześcioletnimi.

III Z doświadczeń pracy w oddziale przedszkolnym
sześciolatków.

IV Wnioski.

V Bibliografia.

-2-

Wstęp

Praca dydaktyczno – wychowawcza z dziećmi sześcioletnimi w placówkach przedszkolnych stanowi podstawę wychowania i kształcenia w szkole. Szczególna rola placówek wychowania przedszkolnego wynika z zasadniczego wpływu okresu dzieciństwa na kształtowanie się ludzkiej osobowości. Dzięki naturalnej aktywności dziecka , ciekawości i chłonności jego umysłu , plastyczności psychicznej i tendencji do naśladownictwa , jest ono najbardziej podatne na wpływy pedagogiczne . Dlatego ważna jest tu rola nauczyciela , który podjął się pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Dobre przygotowanie nauczyciela pod względem pedagogicznym i metodycznym oraz praca nauczyciela z powołania może być drogą do sukcesu w osiągnięciu celu dobrego przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do nauki w szkole.
Jestem nauczycielem oddziału sześciolatków w przedszkolu w Pinczynie .Pracę rozpoczęłam bez przygotowania pedagogicznego jednocześnie podjęłam naukę w Podyplomowym Studium Nauczania Początkowego z Wychowaniem Przedszkolnym w Olsztynie. Kończąc je uzyskałam tylko przygotowanie metodyczne do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. W uzupełnieniu moich kwalifikacji i uzyskania pełnego przygotowania pedagogicznego podjęłam naukę w Podyplomowym Studium Pedagogicznym przy Politechnice Gdańskiej , gdzie uczęszczam na zajęcia z pedagogiki i psychologii . Kończąc poprzedni fakultet dowiedziałam się jak uczyć i czego uczyć dzieci , natomiast nie uzyskałam informacji jak rozwiązywać szereg problemów , które rodzą się w pracy z dziećmi.
Znajomość zagadnień pedagogiki i psychologii pozwala bliżej poznać osobowość ludzką , co jest niezbędne w pracy w szkole , gdyż możemy egzekwować to na co go stać , a jednocześnie pomóc mu w przezwyciężeniu trudności w nauce , a także czuwać nad jego rozwojem emocjonalnym i fizycznym. W pracy tej przede wszystkim chcę zwrócić uwagę na rozwój psychofizyczny dziecka sześcioletniego , a więc takiego z którym pracuję oraz na program dydaktyczno – wychowawczy , który wdrażamy „w oddziałach zerowych „ i metody jakimi się posługujemy w pracy z dziećmi. Chciałabym również podzielić się z państwem swoimi spostrzeżeniami oraz doświadczeniami zdobytymi w pracy w przedszkolu z dziećmi sześcioletnimi.

-3-

I Charakterystyka psychofizyczna dziecka w wieku

przedszkolnym ( sześciolatki ).

W literaturze pedagogiczno – psychologicznej okres od trzeciego do 7 roku życia nazywa się wiekiem przedszkolnym.
Przyjęcie tego określenia uwarunkowane jest dwoma względami : po pierwsze jest ...