Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN METODYCZNY ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH
Tematyka : Podróż w krainie bajek. Pokonywanie różnych przeszkód w poszukiwaniu Kaja – bohatera bajki J. CH. Andersena
„Królowa Śniegu”. Figury geometryczne, liczenie w zakresie 8 – ćwiczenia utrwalające. Rozwiązywanie zagadek i
rebusów.
Data : styczeń 2007r.
Grupa: Dzieci sześcioletnie
Prowadząca: Małgorzata Loroch
Metody pracy :
- słowne : żywego słowa, rozmowa :
- oglądowa : obserwacji i pokazu (ilustracje, czynności nauczyciela)
- czynne: zadań stawianych dziecku do wykonania, ćwiczeń utrwalających kierowania własną działalnością dziecka.
Formy :
- zajęcia z całą grupą
- zajęcia zorganizowane w zespołach
- praca indywidualna z poszczególnymi dziećmi
Cele ogólne :
- integrowanie grupy
- rozwijanie współpracy w grupie
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania innych
- rozwijanie aktywności twórczej dziecka i wyobraźni
- rozwijanie koordynacji wzrokowej, słuchowej, ruchowej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie zainteresowania książką
- poznawanie zasad czystego środowiska
- poznawanie zwierząt polarnych
- rozwijanie zdolności manualnych
Cele operacyjne:
Dziecko :
- rozróżnia i nazywa podstawowe figury płaskie (kwadrat, koło, prostokąt)
- prawidłowo i logicznie formułuje odpowiedź na pytania nauczycielki w formie,
- zna treść bajki J. Ch. Andersena „Królowa śniegu”
- prawidłowo porównuje liczebność zbiorów i używa znaków matematycznych (<, = ,>)
- potrafi odzierciedlać ruchem ciała słyszany tekst i melodię
- liczy w zakresie 8 i prawidłowo używa znaki graficzne cyfr
- rozumie sens segregacji śmieci
- zna podstawowe kroki „samby”
- samodzielnie zaśpiewa piosenkę
- prawidłowo dokonuje analizy i syntezy wyrazowej
- rozpoznaje stronność ciała i orientuje się w przestrzeni
Środki dydaktyczne:
- 8 papierowych kluczy
- 8 papierowych drzwi
- ilustracje zwierząt do opowiadania
- kaseta magnetowfonowa
- magnetofon
- tekst piosenki i kaseta z piosenką
- rebusy
- litery
- figury geometryczne
- opaski z gwiazdkami, śnieżynki, cyfry
- papierowe kule śniegowe i papierowe kry
- znaki <, =, >
- ilustracja przedstawiająca Kaja
- karty pracy odnośnie segregacji śmieci
- koperty z zadaniami
| | | |Nabyte umiejętności dziecka | |Środki dydaktyczne |Uwagi o |
|Przebieg zajęć |Czynności nauczyciela |Czynności dziecka | |Aktywność | |realizacji |
| | | | |dziecka | | |
| | | | | | | |
|I Część wstępna | | | | | | |
| | | | | | | |
|Powitanie i ćwiczenia poranne |Nauczyciel prosi dzieci żeby chwyciły się za |dziecko wykonuje polecenia prowadzącej |dziecko integruje sie z grupą | |Zestaw ćw. IX s. 143 wg. ks.|krąg |
| |ręce i proponuje powitanie z ukłonem i |dziecko naśladuje ruchy nauczyciela |dziecko ma świadomość swojego ciała |Aktywność |K. Wlaźnik | |
| |podskokiem, następnie puszcza uścisk przyjaźni w| | |ruchowa | | |
| |krąg tzw. „iskierkę”. Ćw. poranne rozpoczyna | | | |Tekst piosenki pt.:”Stań tu | |
| |piosenką „Maszerują dzieci drogą”. Wykorzystuje | | | |prosto...” | |
| |zestaw ćw. porannych wg. K. Wlaźnik i | | | | | |
| |demonstruje odpowiednie ruchy | | | | | |
| |Chętne dzieci prosi, aby same zaproponowały | | | | | |
| |wykonywane ćw. | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|Zakończenie ćwiczeń piosenką |Nauczyciel wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę |- dziecko śpiewa wspólnie z |dziecko rozwija koordynację | | | |
| |„Stań tu prosto” |nauczycielem i odzwierciedla ruchem |słuchowo-ruchową | | | |
| | |treść piosenki | | | | |
| | | | | | | |
|Oglądanie książek z bajkami przyniesionych |Nauczyciel zwaraca się do ...