Dodaj publikację
Autor
Ewa Irmina Cieciorko
Data publikacji
2008-06-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
256

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiony przeze mnie roczny plan pracy świetlicy szkolnej jest dokumentem obowiązującym w naszej szkole, zatwierdzanym na Radzie Pedagogicznej w sierpniu każdego roku. Polecam wszystkim świetlikom.
 Pobierz (doc, 69,0 KB)

Podgląd treści


Zespół Szkolno- Przedszkolny
w Jasionówce

ROCZNY

PLAN PRACY

ŚWIETLICY SZKOLNEJ

rok szkolny
2007/08

OPRACOWANY PRZEZ

KIEROWNIKA ŚWIETLICY SZKOLNEJ

EWĘ IRMINĘ CIECIORKO

Dział I

ORGANIZACJA

|Zadania do realizacji | | |Odpowiedzialni | |
| |Formy realizacja |Realizatorzy |za realizację |Termin |
| Zaspokojenie |1. Opracowanie rocznego planu pracy |Kierownik świetlicy | |VIII 2007 |
|potrzeb środowiska i | | | | |
|szkoły w zakresie opieki |2. Przydział czynności |Wicedyrektor, | |IX 2007 |
|i wychowania poprzez |/odpowiedzialność za sale i sprzęt/ |kierownik | | |
|organizację grup uczniów | |świetlicy | | |
| |3. Założenie i prowadzenie dokumentacji| | | |
| | | |Kierownik |Cały rok |
| |4. Przydział siatki godzin pracy | |świetlicy |szkolny |
| |wychowawców |wychowawcy | | |
| |z uwzględnieniem pracy godzin szkoły | | | |
| | | | | |
| |5. Zapewnienie uczniom właściwych | | | |
| |warunków do nauki, wypoczynku i |kierownik św. | | |
| |spędzania wolnego czasu zgodnie z ich | | | |
| |potrzebami rozwoju psychofizycznego | | | |
| | | | | |
| |6. Planowe dokształcanie wychowawców | | | |
| |/udział w pracach zespołów | | | |
| |samokształceniowych, konferencjach | | | |
| |itp./ | | |Cały rok |
| | |wychowawcy | |szkolny |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Kierownik św. | | |
| | |wychowawcy. | | |
| | | | | |
| | | |Kierownik św. | |

Dział II

DYDAKTYKA- WYCHOWANIE- OPIEKA

|Zadania do realizacji | | |Odpowiedzialni za realizację | |
| |Formy realizacji |Realizatorzy | |Termin |
|1. Wspomaganie procesu | | | |W miarę potrzeb|
|dydaktycznego szkoły |1. Zapewnienie uczniom pomocy w wyrównywaniu | | | |
| |braków w nauce (po konsultacji z n-lami | | | |
| |przedmiotów) | | |Cały rok |
| | | | |szkolny |
| |2. Pomoc w odrabianiu zadań domowych | | | |
| | | | | |
| |3. Prowadzenie gier i zabaw dydaktycznych |Wychowawcy |Kierownik świetlicy | |
| |rozwijających pamięć, spostrzegawczość i | | | |
| |myślenie analityczne | | | |
| | | | | |
| |4. Rozwijanie umiejętności samodzielnej | | | |
| |nauki. | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|2. Rozwijanie |1. Zapewnienie rozwoju zdolności | | | |
|uzdolnień oraz zainteresowań |plastycznych., muzycznych, sportowych, | | | |
| |kulturalnych, kolekcjonerskich i innych. | | | |
| | | | | |
| |2. Kształtowanie twórczej wyobraźni, | | | |
| |inicjatywy i aktywności. | | | |
| | | | |Cały rok |
| |3. Kształtowanie właściwego stosunku do | | |szkolny |
| |przyrody i środowiska naturalnego, ukazywanie| | | |
| |roli jaką odgrywa ona w życiu człowieka. | | | |
| | | | | |
| |4. Kształtowanie zainteresowań czytelniczych |Wychowawcy | | |
| |poprzez rozwijanie umiejętności słuchania i | |Kierownik świetlicy | |
| |rozumienia tekstu, wzbogacanie języka oraz | | | |
| |sposobu wypowiadania się. Współpraca z | | | |
| |Biblioteką Publiczną i szkolną. Organizacja | | | |
| |konkursów czytelniczych. | | | |
| | | | | |
|3. | | | | |
|Rozwijanie wrażliwości na |1. Rozwijanie wrażliwości estetycznej poprzez| | | |
|piękno i poczucie estetyki |dbałość o wystrój i estetykę pomieszczeń | | | |
| |świetlicowych | | | |
| | | | | |
| |2. Kształtowanie zdolności emocjonalnych i | | | |
| |intelektualnych poprzez sztukę. Przygotowanie| | |Cały rok |
| |do aktywnego odbioru sztuki | | |szkolny |
| | | |Kierownik świetlicy | |
| |3.Udział uczniów w konkursach organizowanych |Wychowawcy | | |
| |przez wychowawców świetlicy, innych | | | |
| |nauczycieli i instytucje współpracujące ze | | | |
| |świetlicą | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|4. | | | | |
|Stwarzanie warunków do | | | | |
|uczestnictwa w kulturze oraz |1. Zachowanie w miejscach publicznych. | | | |
|kształtowanie nawyków kultury | | | |Cały rok |
|życia codziennego |2. W zakresie kultury osobistej- zagadnienia | | |szkolny |
| |czystości i higieny osobistej. | | | |
| | | | | |
| |3. W zakresie kultury współżycia z |Wychowawcy |Kierownik świetlicy | |
| |rówieśnikami i dorosłymi. | | | |
|5. |1. | | |IX-X |
| |Opracowanie z uczniami regulaminu świetlicy. | | |2007 |
|Wyrabianie u uczniów | | | | |
|samorządności, samodzielności,|2. Upowszechnienie samorządności jako metody | | | |
|społecznej aktywności oraz |wychowawczej. | | | |
|umiejętności współżycia w | | | | |
|grupie |3. Stwarzanie okazji do ...