Dodaj publikację
Autor
Beata Mińczuk
Data publikacji
2008-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
424

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

EASTER - lekcja pokazowa - okolicznościowa. Lekcja z wykorzystaniem wielu elemantów technologii komputerowej, jest i teledsk i piosenka i praca domowa - przeprowadzona lekcja... i wszyscy  gosćie byli pod wrażeniem ;) - ja sie napracowałam i polecam ;)
 Pobierz (doc, 63,5 KB)

Komentarze

tola46, 2010-02-22

A gdzie załączniki? Chyba,że coś mnie ominęło?

Podgląd treści


17.03.2008 j. angielski
Beata Mińczuk
Temat lekcji: easter- wielkanoc

I. Treści nauczania

słownictwo:
– nazwy symboli świątecznych,
– nazwy dni świątecznych,
– zwyczaje świąteczne.

II. Cele nauczania

A. Cele wychowawcze

-rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe,
-umiejętność współpracy w zespole,
-pomoc koleżeńska.

B. Cele operacyjne

1)Przyswajanie wiadomości:
-przyswajanie słownictwa związanego z nazwami symboli świątecznych,
-przyswajanie słownictwa związanego z nazwami dni świątecznych,
-przyswajanie słownictwa związanego ze zwyczajami świątecznymi.
2. Rozumienie wiadomosci:
Uczeń rozumie:
-słownictwo – nazwy symboli, dni świątecznych, zwyczajów i tradycji świątecznych,
-sens czytanego tekstu związanego z tematycznym słownictwem,
-treść słuchanego tekstu związanego z tematycznym słownictwem.
3.Zastosowanie wiadomości w sytuacjach typowych:
Uczeń potrafi:
-formułować krótkie, płynne wypowiedzi na temat symboli i zwyczajów świątecznych,
-pogrupować informacje zawarte w słuchanym tekście,
-wyszukać żądaną informację w czytanym i słuchanym tekście.

III. Metody nauczania

-metoda audiolingwalna,
-metody aktywizujące - mapa pojęciowa, burza mózgów,
-metoda zajęć praktycznych,
-praca z tekstem czytanym i słuchanym.

IV. Zasady nauczania
-zasada aktywnego udziału uczniów w procesie kształcenia,
-zasada poglądowości,
-zasada wiązania teorii z praktyką.

V. Formy pracy

-praca zróżnicowana, indywidualna, w grupach, zbiorowa

VI. Techniki nauczania

-technika ułatwiająca rozwój sprawności rozumienia ze słuchu-układanie informacji w kolejności,
-technika umożliwiająca rozwój sprawności mówienia,
-technika umożliwiająca rozwój sprawności czytania,
-koncentrowanie uwagi na wyszukaniu konkretnej informacji.

VII. środki dydaktyczne

-karty pracy,
-komputer,
-rzutnik multimedialny,
-płyta CD,
-słowniki,
-kaseta magnetofonowa.

VIII. Przebieg lekcji

|Materiały dydaktyczne |Metoda/Forma pracy |Czynności ucznia/nauczyciela |
|Część nawiązująca |
|10.10- 10.13 |korelacja miedzyprzedmiotowa: |Przywitanie. |
| |język polski, religia, historia | |
| | |Sprawdzenie listy obecności. |
| | |Zapisanie tematu lekcji. |
| | | |
| | |Zapoznanie z celami lekcji. |
|10.13- 10.15 | |Sprawdzenie pracy domowej wykonanej przez ucznia chętnego - wypowiedź w języku polskim |
|10.15 – 10.20 | |Wprowadzenie w tematykę świąteczno-religijną - prezentacja multimedialna: Steven Stewart-|
|- komputer, | |TRUE MESSIAH |
|rzutnik | |http://www.youtube.com/watch?v=UV998_8XPsE |
|- prezentacja w | | |
|formacie avi. | | |
|10.20 – 10.23 |burza mózgów |Rozgrzewka językowa: „burza mózgów” – uczniowie tworzą mapę pojęciową pt. EASTER |
| |(mapa pojęciowa) | |
|Część postępująca |
|10.23 – 10.35 |Praca w grupach |Uczniowie są podzieleni na 4 grupy. Każda grupa otrzymuje ten sam tekst i każda otrzymuje |
|Karta pracy 1 |(aktywizacja wszystkich uczniów w |3 pytania do tekstu - dla każdej grupy są inne pytania. Każda osoba otrzymuje kartę pracy,|
|ćwiczenie – reading and |procesie lekcyjnym) |na, której znajduje tekst i pytania dla danej grupy. Po przeczytaniu tekstu grupa |
|speaking / czytanie, | |dyskutuje na temat odpowiedzi na dane pytania. |
|mówienie | |Uczniowie w grupie ustalają odpowiedzi na pytania i kto będzie odpowiadał ...