Dodaj publikację
Autor
Anna Bac
Data publikacji
2008-06-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
102

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jestem nauczycielem stażystą. Pracuję z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Pragnę przedstawić Państwu swój plan rozwoju zawodowego.
 Pobierz (docx, 28,5 KB)

Komentarze

antonio1, 2008-06-11, ocena:

super plan zawodowy, bardzo czytelny.

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Miechowie.

Dyrektor Ośrodka: mgr Małgorzata Wachacka

Opiekun stażu: mgr Elżbieta Chmera

Nauczyciel stażysta: mgr Anna Bac

Okres trwania stażu: 9 miesięcy

Rozpoczęcie stażu: 03.09.2007r.

Zakończenie stażu: 31.05.2008r.

Posiadam wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym.

Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki.

Poznanie dokumentacji obowiązującej w placówce i sposobów jej prowadzenia.

Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych.

Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli terapeutów i omówienie tych zajęć z prowadzącym.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omówienie ich.

Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formie doskonalenie zawodowego.

wewnątrz placówki

samokształcenia.

ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAN I FUNKCJONOWANIA PLACÓWKI *(§6 ust. 2 pkt 1).

LP

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT

1

Poznanie procedur awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia.

Wrzesień 2007

Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego.

2

Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w placówce, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z kadrą.

Obserwacja, udział w Radach Programowych.

Wrzesień 2007 – Maj 2008

Organizacja zajęć własnych.

3

Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu.

Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem.

Wrzesień 2007

Omówienie zasad współpracy.

4

Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Placówki.

Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Placówki.

Wrzesień 2007

Plan Rozwoju Zawodowego.

5

Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki.

Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę placówki: Statut Ośrodka, program wychowawczy, system oceniania i klasyfikowania.

Wrzesień 2007-

Październik 2008

Notatki własne.

6

Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji.

Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji placówki: dziennik lekcyjny, protokołami Rady Programowej.

Wrzesień 2007 –

Maj 2008

Prawidłowe prowadzenie dokumentacji placówki.

7

Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w placówce oraz przepisami przeciw pożarowymi.

Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych.

Wrzesień 2007 –

Maj 2008

Zaświadczenie o ukończeniu kursu.

8

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, zdjęć.

Wrzesień 2007 –

Maj 2008

Teczka stażysty.

9

Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi Placówki.

Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg ...