Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Kajpust
Data publikacji
2008-06-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
246

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam konspekt lekcji z wykorzystaniem przyborów nietypowych. Taką lekcję można wykorzystać nie tylko na sali gimnastycznej, ale również na korytarzu. Zajęcia z nietypowymi przyborami wpływają pozytywnie na atrakcyjność zajęć i powodują większe zaangażowanie dzieci i młodzieży.
 Pobierz (doc, 63,5 KB)

Podgląd treści

Temat: Ćwiczenia kształtujące z wykorzystaniem przyborów nietypowych

Pomysłem na atrakcyjność zajęć, znanym zresztą ale często zapominanym lub niedocenianym, może być zastosowanie w lekcji przyborów nietypowych, zwłaszcza dla dzieci w wieku młodszym, ale nie tylko. Zajęcia z przyborami nietypowymi wpływają pozytywnie na atrakcyjność zajęć i powodują większe zaangażowanie dzieci i młodzieży. Poza tym rozwijają percepcję uwagi a zabawy problemowo-umysłowe intelekt. Chciałabym przedstawić kilka zabaw i gier ruchowych w formie współzawodnictwa. Zaproponowane zabawy można przeprowadzić zarówno na sali gimnastycznej , jak i na korytarzu szkolnym, co uważam za ważny argument zwłaszcza biorąc pod uwagę warunki panujące w niektórych szkołach.

Przykładowy konspekt lekcji

KlasaV, VI (dziewczęta)

Liczba ćwiczących: 16

Miejsce zajęć: zastępcza sala gimnastyczna

Przybory: szarfy, obręcze, gazety, butelki plastykowe, dętki do piłek, gąbki kąpielowe, krzesła, materace, maty turystyczne, siatka do siatkówki, ławeczka gimnastyczna

Metody: zabawowo-klasyczna , zabawowo – naśladowcza , problemowa , zadaniowo ścisła
Zadania lekcji:
- umiejętności: uczymy się wykonywać ćwiczenia z różnymi przyborami.
- motoryczność: szybkość, zwinność, zręczność, skoczność, siła, koordynacja ruchowa
- wiadomości: przykłady różnych form aktywności ruchowej, poznanie różnych zabaw
Czas trwania: 45 min

|Część |Czas | | |Uwagi |
|lekcji |trwania |Zadania szczegółowe |Opis ćwiczeń |Organizacyjno-metodyczne |
| | | | | |
|Część I |10 |1. Zbiórka | |Ustawienie w kształcie okręgu |
|wstępna |min. |2. Powitanie | | |
| | |3. Sprawdzenie obecności i stroju sportowego | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Zapoznanie z celami lekcji | |Poinformowanie uczniów o skali |
| | |Podanie zadań lekcji | |punktacji : |
| | |Przypomnienie , jakie zdolności motoryczne | |Imiejsce-4 pkt. |
| | |rozwijają gry i zabawy | |IIm.- 3pkt. |
| | | | |IIIm.- 2pkt. |
| | | | |IVm - 1 |
| | |Zabawa ożywiająca: ,,Rybacy i ryby” |Przebieg zabawy: |Podział klasy na dwa zespoły : |
| | | |Sala stanowi powierzchnię ,,jeziora” II zespół |I zespół-ryby |
| | | |biegnąc jeden obok drugiego, trzymając siatkę od |II zespół -rybacy |
| | | |siatkówki za jej górny brzeg ,stara się w określonym|Po skończonej zabawie II zespół |
| | | |czasie schwycić w sieć uciekające po całym |odnosi siatkę na wyznaczone |
| | | |,,jeziorze” ryby ( I zespół) ryby starając się |miejsce. Każdy uczeń podchodzi do |
| | | |uniknąć schwytania zmieniają tempo biegu, kierunek, |miejsca, gdzie leżą obręcze i |
| | | |stosują zwody. Złapaną rybę rybacy odprowadzają do |bierze jedną z nich. |
| | | |przystani, gdzie pozostaje do końca ustalonego na | |
| | | |połów czasu. Po jego upływie następuje liczenie | |
| | | |złowionych ryb oraz zmiana ról pomiędzy zespołami i | |
| | | |zabawa toczy się jak wcześniej. Wygrywa zespół, | |
| | | |który w czasie swojego połowu złowi więcej ryb. | |
| | |Ćwiczenia z obręczami |Marsz po obwodzie koła , RR w górę w skos, dłonie | |
| | | |trzymają obręcz | |
| | | |W marszu , jednoczesne krążenie RR w przód z | |
| | | |obręczą, przeskoki przez obręcz | |
| | | |W marszu wznosy w górę i opuszczanie RR w dół z | |
| | | |obręczą | |
| | | |W marszu –ramiona z obręczą w górze – skłony tułowia| |
| | | |w ...