Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
................................................................................ kl. ................ gr I
1. Wyjaśnij: wirtuoz - ........................................................................................................................
subiektywizm - .........................................................................................................................
2. W epoce romantycznej muzyka powiązana była z innymi rodzajami sztuki, a szczególnie z...............................................................................................................................
3. Które z wymienionych form są nowe w epoce romantycznej:
a) opera, rondo, kwartet smyczkowy,
b) poemat symfoniczny, dramat muzyczny, pieśń romantyczna.
4. Jedną z form muzyki programowej jest poemat symfoniczny, za jego twórcę uważa się ..............................................................................................
5. Połącz autora z jego dziełem:
A. Borodin chór wieśniaków z opery „Sprzedana narzeczona”
P. Czajkowski „W grocie króla gór”
E. Grieg Tańce połowieckie z opery „Kniaź Igor”
B. Smetana „Jezioro łabędzie”
6. Podaj po dwóch przedstawicieli szkół narodowych: a) polskiej...............................................................
................................................................................... b) norweskiej.......................................................
..........................................................................................
7. Szkoły narodowe wniosły do muzyki europejskiej nowe elementy:
a) ......................................................, b)................................................, c)..............................................
8. Kompozytorzy szkół narodowych często inspirowali się w swojej twórczości muzyką i kulturą (jaką?)
.......................................................................................................
................................................................................ kl. ................ gr II
1. Wyjaśnij: emocjonalizm - .......................................................................................................................
synteza sztuk - .....................................................................................................................................
2. Które z wymienionych form są nowe w epoce romantycznej:
a) miniatura instrumentalna, symfonia programowa, ballada
b) symfonia, msza, preludium, wariacje.
3. Muzyka programowa wyraża ................................................................................................................
4. Podaj przykłady dwóch form muzyki programowej: ............................................................................
5. Połącz autora z jego dziełem:
E. Grieg „Lot trzmiela”
P. Czajkowski „Poranek”
M. Rimski-Korsakow „Dziadek do orzechów”
R. Schumann „Marzenie”
6. Podaj po dwóch przedstawicieli szkół narodowych: a) czeskiej ..........................................................
..........................................................., b) rosyjskiej ..................................................................................
............................................................................
7. Za twórcę pieśni romantycznej uważa się ...................................................................................
8. Za twórcę polskiej opery narodowej uważa się ............................................................................, jest on autorem opery (podaj jeden przykład)..........................................................................................................