Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Gruszecka
Data publikacji
2008-06-05
Średnia ocena
4,00
Pobrań
309

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Są to krótkie zadania w formie zdań do uzupełnienia i testów wyboru.
 Pobierz (docx, 11,9 KB)

Podgląd treści

................................................................................ kl. ................ gr I

1. Wyjaśnij: wirtuoz - ........................................................................................................................

subiektywizm - .........................................................................................................................

2. W epoce romantycznej muzyka powiązana była z innymi rodzajami sztuki, a szczególnie z...............................................................................................................................

3. Które z wymienionych form są nowe w epoce romantycznej:

a) opera, rondo, kwartet smyczkowy,

b) poemat symfoniczny, dramat muzyczny, pieśń romantyczna.

4. Jedną z form muzyki programowej jest poemat symfoniczny, za jego twórcę uważa się ..............................................................................................

5. Połącz autora z jego dziełem:

A. Borodin chór wieśniaków z opery „Sprzedana narzeczona”

P. Czajkowski „W grocie króla gór”

E. Grieg Tańce połowieckie z opery „Kniaź Igor”

B. Smetana „Jezioro łabędzie”

6. Podaj po dwóch przedstawicieli szkół narodowych: a) polskiej...............................................................

................................................................................... b) norweskiej.......................................................

..........................................................................................

7. Szkoły narodowe wniosły do muzyki europejskiej nowe elementy:

a) ......................................................, b)................................................, c)..............................................

8. Kompozytorzy szkół narodowych często inspirowali się w swojej twórczości muzyką i kulturą (jaką?)

.......................................................................................................

................................................................................ kl. ................ gr II

1. Wyjaśnij: emocjonalizm - .......................................................................................................................

synteza sztuk - .....................................................................................................................................

2. Które z wymienionych form są nowe w epoce romantycznej:

a) miniatura instrumentalna, symfonia programowa, ballada

b) symfonia, msza, preludium, wariacje.

3. Muzyka programowa wyraża ................................................................................................................

4. Podaj przykłady dwóch form muzyki programowej: ............................................................................

5. Połącz autora z jego dziełem:

E. Grieg „Lot trzmiela”

P. Czajkowski „Poranek”

M. Rimski-Korsakow „Dziadek do orzechów”

R. Schumann „Marzenie”

6. Podaj po dwóch przedstawicieli szkół narodowych: a) czeskiej ..........................................................

..........................................................., b) rosyjskiej ..................................................................................

............................................................................

7. Za twórcę pieśni romantycznej uważa się ...................................................................................

8. Za twórcę polskiej opery narodowej uważa się ............................................................................, jest on autorem opery (podaj jeden przykład)..........................................................................................................