Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
DLA KLAS I-III
„PRZYGODA ZE SPORTEM”
OPRACOWAŁA
MARIA SZAFRAN
MAŁGORZATA KORNAS
Szkoła Podstawowa nr2 Dobre Miasto
Rok szkolny 2005-2008
1. Wstęp
Każde dziecko posiada od urodzenia naturalną potrzebę ruchu. Sport bawi, uczy, kształtuje charakter. Uprawianie sportu daje mnóstwo radości, poczucie spełnienia i piękne zdrowe ciało. Uczy też wytrwałości w dążeniu do celu, pokonywania własnej słabości i wiary w siebie. To świetna lekcja zdrowej rywalizacji opartej na zasadach fair play i współpracy w zespole. Umiejętności przegrywania i wygrywania z szacunkiem wobec pokonanych.
Sport to też świetna zabawa i sposób na wspólne spędzenie wolnego czasu. To pasja, z której się nie wyrasta. Szkoła to miejsce, które pobudza dzieci do aktywności własnej, rozwija zainteresowania i zamiłowania sportem. Projekt ten powstał z myślą o dzieciach, które potrzebują ruchu, kochają sport, pragną rozwijać swoje zainteresowania i pasje sportowe. Przeznaczony jest dla klas I-III.
Główny cel projektu to popularyzacja różnych dyscyplin sportowych, zachęcenie do czynnego wypoczynku, rozwijanie zainteresowań sportowych, integracja społeczności szkolnej. Projekt zawiera różnorodne zajęcia o charakterze sportowym.
2. Cel główny:
➢ Propagowanie wśród uczniów aktywności ruchowej, poprzez udział w różnych zawodach sportowych.
➢ Integracja środowiska szkolnego przez sportową rywalizację.
3. Cele szczegółowe:
• Rozwijanie sprawności i kondycji fizycznej.
• Kształtowanie pozytywnych cech charakteru, samodyscypliny, umiejętności współdziałania i współzawodnictwa.
• Propagowanie zdrowego stylu życia i sportu wśród dzieci.
• Wpajanie zdrowej i czystej rywalizacji sportowej w oparciu o zasady „fair play”.
• Dostarczanie wielu przeżyć i radości ze wspólnej zabawy.
• Ukazanie korzyści płynących z uprawiania sportu.
• Uświadomienie dzieciom, że gra w warcaby to świetna zabawa towarzyska.
• Wdrażanie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego.
• Kształcenie zgodnego współdziałania i przestrzegania reguł gry.
• Wyrabianie koncentracji, uwagi, refleksu, logicznego myślenia i szybkiej orientacji.
4.Termin realizacji: rok szkolny 2005- 2008
5.Odbiorcy: klasy I-III
6.Formy pracy: grupowa, indywidualna.
7.Metody pracy: projekt, zawody i rozgrywki sportowe.
8.Środki dydaktyczne: sprzęt sportowy –piłki siatkowe, koszykowe, do nogi, szarfy, pachołki, laski, hula-hop, ringo, woreczki, piłki papierowe, kije do hokeja, ławeczki, szachy,
materace, balony, lina, deskorolki, piłeczki ping pongowe, hulajnogi, kocyki, skakanki.
9.Zadania
|Lp. |Zadania do realizacji |Sposób realizacji |Osoby odpowiedzialne |Termin |
|1. |„Radośnie i zdrowo”- inauguracja |Biegi przełajowe – klasy I-III. |Maria Szafran Małgorzata |wrzesień |
| |sportowego roku szkolnego. | |Kornas, wychowawcy klas | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Maria Szafran | |
| | |Gry i zabawy sportowo –rekreacyjne – klasy I |Anna Popławska | |
| | |- „Kangurek”, „Mumia egipska”, „Rzut kapeluszem”, |wychowawcy klas | |
| | |„Szukaj, aż znajdziesz skarb”, „Zbij balony”, „Kręć | | |
| | |jak najdłużej”, „Rzut kulami do celu”. | | |
| | |Klasy II- gra w dwa ognie usportowione. | | |
| | | | | |
| | |Klasy III- konkurencje sportowe: | | |
| | | | | |
| | |-zbijanie ...