Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia z grupą internatową przeprowadzone w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu
Temat zajęć: Rękodzieło artystyczne – stroiki świąteczne Wychowawca Janusz Zawadzki
Obszar: Praca Resocjalizacyjna Grupa I Data: 13, 18. XII.2006
Standard: Zajęcia wg własnych potrzeb i zainteresowań Materiały: gałązki świerka, szyszki, farby, sznurek, karton Cel zajęć: Rozwój umiejętności manualnych, pokazanie . sposobów na właściwe zagospodarowanie czasu wolnego
| | | |
|Plan zajęć |Opis poszczególnych elementów zajęć (ćwiczeń, zabaw, zadań, mini wykładów, projekcji filmowych, konkursu|Omówienie: pytania do omówienia, istota podsumowania, wniosek z ćwiczenia, |
| |itp.) |zadania, zabawy itp. |
| | |Czy pomieszczenia , w których przebywamy powinny w czasie świąt wyróżniać się w |
|Wprowadzenie |Wychowawca podaje temat oraz cel zajęć. Zadaje wychowankom pytania: |szczególny sposób? Dlaczego? |
| | |Czy znacie jakieś typowe dekoracje świąteczne? |
| | |Co to jest rękodzieło? |
| | |Odpowiedzi na te pytania wprowadzą wychowanków w tematykę zajęć. |
| | | |
| | | |
| | |Kryterium podziału są zbliżone zdolności manualne. |
| |Wychowankowie zostają podzieleni na dwuosobowe zespoły. | |
|Podział na zespoły |Zespoły otrzymują materiały. | |
| | |Podczas tego ćwiczenia pracuje wyobraźnia wychowanków, uczą się również |
| | |projektowania i planowania. |
|Projekt |Pierwszym etapem jest opracowanie projektu, przedstawienie pomysłu do zaakceptowania przez wychowawcę. | |
| | |W czasie tego ćwiczenia wychowankowie ćwiczą umiejętności manualne oraz |
| | |umiejętność współpracy. |
| |Z otrzymanych materiałów wychowankowie wykonują stroiki, wychowawca nadzoruje, doradza. Podczas tego | |
|Praca w zespołach |ćwiczenia wychowankowie docinają gałązki, malują szyszki i pozostałe elementy, w końcu wszystko montują | |
| |w całość. | |
| | | |
| |Po zakończeniu następuje prezentacja prac. Następnie wychowankowie dekorują wyznaczone pomieszczenia. | |
|Prezentacja i | | |
|zawieszenie dekoracji | | |
| | |Jak rozumiecie zdanie „przyjemne z pożytecznym”? |
| |Na zakończenie wychowawca zadaje pytanie: |Odpowiedź na to pytanie będzie wnioskiem końcowym z zajęć: |
|Zakończenie | |można w przyjemny sposób zagospodarować sobie wolny czas wykonując coś |
| | |pożytecznego dla siebie, bliskich. Przyjemnością jest również satysfakcja z |
| | |efektu końcowego. |
Ocena zajęć przez prowadzącego
1. Czy cel został osiągnięty? ( Jeśli tak to co miało decydujące znaczenie, jeśli nie – co przeszkodziło w osiągnięciu celu?)
2. Aktywność wychowanków ( stopień zainteresowania tematem, wnioski).
3. Co należałoby zmienić w przebiegu zajęć aby były one bardziej udane, atrakcyjniejsze, zmierzały do osiągnięcia celu?