Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Agnieszka Suchocka - nauczyciel języka angielskiego
w Szkole Podstawowej nr 5 im. Konfederacji Tatrzańskiej w Nowym Targu
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 r.
Planowana data ukończenia stażu: 31.05.2008 r.
Opiekun stażu: mgr Alicja Gruszka
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych.
4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:
a. wewnątrzszkolnych
b. pozaszkolnych
c. samokształcenia.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły *(§6 ust.2 pkt 1).
|LP |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY |
| | | | |EFEKT |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa |wrzesień 2007 r. |Poznanie wymagań |
| | |oświatowego dot. awansu | |dotyczących uzyskania stopnia |
| | |zawodowego tj. ustawy, | |nauczyciela kontraktowego. |
| | |rozporządzenia. | | |
|2. |Zapoznanie się z tygodniowym planem |Obserwacja, udział w radach |wrzesień 2007 r.- maj 2008|Organizacja zajęć własnych. |
| |zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami,|pedagogicznych. |r. |Współpraca przy tworzeniu |
| |zasadami współpracy dyrektora z | | |rocznego planu dyżurów |
| |pracownikami. | | |nauczycieli w czasie przerw. |
|3. |Nawiązanie współpracy stażysty z |Rozmowy i konsultacje dotyczące |wrzesień 2007 r. |Podpisanie kontraktu |
| |opiekunem stażu. |sposobu realizacji stażu, | |Omówienie zasad współpracy. |
| | |zawarcie kontraktu z opiekunem. | | |
|4. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i |Zredagowanie Planu Rozwoju |wrzesień 2007r. |Plan Rozwoju Zawodowego. |
| |przedłożenie go do zatwierdzenia |Zawodowego i przedłożenie go do | | |
| |Dyrektorowi szkoły. |zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.| | |
|5. |Poznanie organizacji, zadań i zasad |Zapoznanie się z podstawowymi |wrzesień, październik 2007|Znajomość organizacji zadań i |
| |funkcjonowania szkoły. |aktami prawnymi regulującymi |r. |zasad funkcjonowania szkoły, |
| | |pracę szkoły: statut szkoły, | |Systematyczne stosowanie się do |
| | |program wychowawczy, program | |odpowiednich przepisów w |
| | |profilaktyki, | |codziennej praktyce szkolnej |
| | |pięcioletni i roczny program | | |
| | |rozwoju szkoły, | | |
| | |wewnątrzszkolny system oceniania | | |
| | |i klasyfikowania | | |
|6. |Poznanie zasad prowadzenia |Zapoznanie się z rodzajem oraz |wrzesień 2007- maj 2008 r.|Prawidłowe prowadzenie |
| |dokumentacji. |sposobem prowadzenia dokumentacji| |dokumentacji szkolnej, |
| | |szkolnej: dziennik lekcyjny, | |zapoznawanie się z protokołami |
| | |protokoły z rad pedagogicznych. | |rad pedagogicznych. |
|7. |Zapoznanie się z podstawowymi zasadami |Udział w szkoleniu, lektura |wrzesień 2007 r. |Zaświadczenie o ukończeniu kursu.|
| |bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole|obowiązujących przepisów w tym | | |
| |oraz przepisami przeciwpożarowymi. |zakresie, stosowanie zasad BHP | | |
| | |podczas codziennej realizacji | | |
| | |zajęć . | | |
|8. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju ...