Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia z grupą internatową przeprowadzone w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu
Temat zajęć: Rękodzieło artystyczne - Aniołki Wychowawca Janusz Zawadzki
Obszar: Praca Resocjalizacyjna Grupa V Data:......................
Standard: Zajęcia wg własnych potrzeb i zainteresowań Materiały: kawałki drewna, papier ścierny, wiertarka, sznurek, farby, Cel zajęć: Rozwój umiejętności manualnych, pokazanie klej, drut, sklejka.
sposobów na właściwe zagospodarowanie czasu wolnego
| | | |
|Plan zajęć |Opis poszczególnych elementów zajęć (ćwiczeń, zabaw, zadań, mini wykładów, projekcji filmowych, konkursu|Omówienie: pytania do omówienia, istota podsumowania, wniosek z ćwiczenia, |
| |itp.) |zadania, zabawy itp. |
| | | |
|Wprowadzenie |Wychowawca podaje temat zajęć, informuje wychowanków, że na kolejnych czterech zajęciach będą próbować | |
| |własnych sił w tzw. rękodziele artystycznym. |Co to jest rękodzieło? |
| |Następnie wychowawca informuje wychowanków, że w związku z nadchodzącym okresem świątecznym tematyką ich| |
| |prac będą świąteczne aniołki, które mogą wykorzystać jako prezent dla swoich bliskich, lub jako | |
| |dekorację pomieszczeń grupy. | |
| | | |
| |Wychowawca przedstawia wychowankom gotowy projekt aniołka, według którego wszyscy pracują obowiązkowo, | |
| |dopuszcza się jednak w dalszej kolejności własne projekty wychowanków. | |
|Projekt | | |
| | | |
| |Ponieważ wychowankowie będą posługiwać się ostrymi narzędziami niezbędne jest omówienie zasad | |
| |bezpieczeństwa | |
| | | |
|Instruktaż bhp | | |
| |Z otrzymanych kawałków drewna wychowankowie strugają tułów figurki. Podobnie z pozostałymi elementami: | |
| |nogi, skrzydła, głowa, buty. W zależności od ilości zgromadzonych materiałów wychowankowie mogą zrobić | |
| |po kilka figurek. | |
|Część I | | |
|Wykonanie tułowia, | | |
|wycinanie pozostałych | | |
|elementów | | |
| |Wycięte i wykończone elementy wychowankowie malują i odstawiają do wyschnięcia. | |
| | | |
|Część II |Pomalowane i wyschnięte elementy wychowankowie łączą ze sobą wg instrukcji. Przypinają włosy i pozostałe| |
|Malowanie |elementy ozdobne. | |
| | | |
|Montaż |Po zakończeniu prac zostaje stworzona mini-galeria. Wychowankowie wystawiają swoje prace na świetlicy, | |
| |wychowawca ocenia zaangażowanie i pomysłowość. Na zakończenie zadaje pytanie: | |
| | | |
| | | |
|Zakończenie | | |
|Galeria | |Jak rozumiecie zdanie „przyjemne z pożytecznym”? |
| | |Odpowiedź na to pytanie będzie wnioskiem końcowym z zajęć: |
| | |można w przyjemny sposób zagospodarować sobie wolny czas wykonując coś |
| | |pożytecznego dla siebie, bliskich. |
Ocena zajęć przez prowadzącego
1. Czy cel został osiągnięty? ( Jeśli tak to co miało decydujące znaczenie, jeśli nie – co przeszkodziło w osiągnięciu celu?)
2. Aktywność wychowanków ( stopień zainteresowania tematem, wnioski).
3. Co należałoby zmienić w przebiegu zajęć aby były one bardziej udane, atrakcyjniejsze, zmierzały do osiągnięcia celu?