Dodaj publikację
Autor
Regina Śliwa
Data publikacji
2008-06-23
Średnia ocena
2,00
Pobrań
264

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy świetlicy szkolnej.
 Pobierz (doc, 46,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

|Zadania |Formy i metody realizacji |Termin realizacji |
| |Rozmowy na temat bezpieczeństwa zabaw w świetlicy szkolnej i na boisku. |Cały rok |
| |Bezpieczne zachowanie się na drodze do i ze szkoły | |
| |rozmowy na podstawie ilustracji |Wrzesień |
| |ćwiczenia terenowe | |
| |spotkanie z policjantem. | |
| |Zapoznanie z podstawowymi przepisami ruchu drogowego i niektórymi znakami drogowymi. | |
| |Organizowanie pogadanek na temat zdrowia i higieny osobistej. |Wrzesień |
|I. Troska o bezpieczeństwo |„Promujemy zdrowy styl życia”- konkurs plastyczny. | |
|wychowanków i ich zdrowie |Profilaktyka uzależnień – pogadanki, czytanie wybranych fragmentów książki pt. |Cały rok |
| |„Profilaktyka uzależnień”, oglądanie filmu video. | |
| |Niwelowanie hałasu w świetlicy szkolnej. |Wrzesień |
| |Oglądanie filmów video o tematyce zdrowotnej. | |
| |Rozpoznawanie grzybów i roślin trujących – plansze i naturalne okazy. |Marzec |
| |Rozmowy na temat bezpiecznego zachowania się podczas ferii zimowych i wakacji. | |
| | | |
| | |Cały rok |
| | |Cały rok |
| | |Wrzesień, |
| | |Październik |
| | |Styczeń, Czerwiec |
| |Stwarzanie warunków do kształtowania zdrowego stylu życia oraz harmonijnego rozwoju. |Cały rok |
| |Zwracanie uwagi na czysty, estetyczny wygląd. | |
|II. Rozwój sprawności |Prezentowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu i zachęcanie do ich stosowania. |Cały rok |
|fizycznej wychowanków |Gry i zabawy ruchowe w sali, auli i na boisku szkolnym. |Cały rok |
| |Wycieczki i spacery po najbliższej okolicy. | |
| |Organizowanie rozgrywek i konkursów sportowych. |Cały rok |
| | | |
| | |Cały rok |
| | |Cały rok |
| |Dbanie o miejsca pamięci narodowej w najbliższej okolicy |Listopad |
| |wyjście do pomnika poległych powstańców | |
| |porządkowanie mogił i zapalanie zniczy. | |
| |Rozbudzenie zainteresowań historią własnego regionu – pogadanki. | |
|III. Kształtowanie postaw |Aktywny udział dzieci w święcie patrona szkoły. | |
|patriotycznych – edukacja |Rozmowa na temat symboli narodowych, położenia Polski na mapie Europy i świata. |Listopad |
|regionalna |Utrwalenie znajomości mapy fizycznej Polski – ćwiczenia praktyczne, układanie puzzli.| |
| |Pogadanki o Warszawie, jej zabytkach i przeszłości – oglądanie pocztówek i |Kwiecień |
| |ilustracji. |Cały rok |
| | | |
| | |Cały rok |
| | | |
| | |Wrzesień, Styczeń |

| |Organizowanie miejsca do odrabiania prac domowych. |Cały rok |
| |Pomoc wychowankom mającym trudności w nauce. | |
| |Organizowanie zabaw i gier umysłowych kształcących myślenie dzieci. |Cały rok |
|IV. Podnoszenie wyników |Zachęcanie do czytania książek – pogadanki, czytanie wierszy, opowiadań, czasopism, | |
|nauczania |bajek na zajęciach świetlicowych. |Cały rok |
| |Praca indywidualna z uczniem zdolnym. | |
| | |Cały rok |
| | | |
| | | |
| | |Cały rok |
| |Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko oraz pozytywnych nawyków |Cały rok |
| |obcowania z przyrodą. | |
| |Dyskusja na temat skutków niepożądanych zachowań człowieka. | |
|V. Kształtowanie nawyku |Aktywny udział w międzynarodowych akcjach ekologicznych tj. „Sprzątanie Świata”, |Wrzesień, Kwiecień |
|poszanowania i ochrony |„Międzynarodowy Dzień Ziemi”. |Wrzesień, Kwiecień |
|środowiska |Prezentowanie filmów o tematyce ekologicznej. | |
| |Wycieczki w celu poznania przyrody najbliższej okolicy – rozwijanie wrażliwości na |Cały rok |
| |jej piękno. |Cały rok |
| |Rozmowy na temat roślin i zwierząt chronionych. | |
| | |Cały ...