Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
macikosia, 2008-10-25
dziękuję!!!
ekolog08, 2009-11-04, ocena:
Bardzo dobry program. Na jego podstawie można napisać IPE.
| |
|Otwarty program indywidualnych zajęć rewalidacyjnych |
|Dla ucznia niepełnosprawnego umysłowo w stopniu lekkim w szkole podstawowej |
|Opracowanie Agata Minta |
| |
DIAGNOZA wrzesień 2007
Dxxxxx Myyyyyyyy
Uczennica klasy pierwszej lat 10. Nauczanie indywidualne 6 godzin w tygodniu.
Informacje o dziecku:
Wywiad i rozmowa z rodzicami:
1. Okres prenatalny – ciąża o przebiegu prawidłowym
2. Poród - o czasie, prawidłowy
3. Okres niemowlęcy - dziecko karmione piersią
4. Okres wczesnego dzieciństwa (okres przedszkolny) w wieku ok.3 lat stwierdzono porażenie mózgowe dziecięce.
5. Sytuacja materialna i mieszkaniowa dziecka - dobra
6. Ulubiona forma aktywności dziecka w domu – zabawa z siostrą, spacery z rodzicami, śpiewanie, oglądanie bajek i książeczek dla dzieci.
Orzeczenia wydawane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne zawierające diagnozę pedagogiczną i psychologiczną z dnia xxxxxxxxxxxxxx
Diagnoza psychologiczna
Aktualne badanie psychologiczne poszerzone o wywiad z matką, obserwację wykazuje wyraźny regres sprawności umysłowej dziewczynki. Aktualnie poziom rozwoju umysłowego jest w granicach upośledzenia w stopniu lekkim. Dużo słabszy jest aktualnie kontakt z dzieckiem stąd przeprowadzenie pełnej oceny wydolności umysłowej (pełne badanie testowe) okazało się niemożliwe. Dxxxxx ma duże trudności z koncentracją uwagi, nie potrafi się dłużej skupić na przedmiocie percepcji, treści zadania czy kontroli czynności. Prawdopodobnie jest to efekt zwiększenia dawki leku, koniecznego w procesie leczenia (epilepsja). Dzięki temu osiągnięto efekt zmniejszenia ilości ataków. Maksymalnie nasilona jest męczliwość dziecka, co dezorganizuje jakikolwiek wysiłek umysłowy z jej strony. Zdarzają się sytuacje, że dziewczynka zupełnie nie rozumie formułowanych poleceń. Zakres samoobsługi aktualnie jest mocno zawężony, konieczna jest pomoc i wsparcie w wielu podstawowych czynnościach (ubieranie się, mycie). Dxxxxx w dalszym ciągu ma trudności z poruszaniem się, mniejsza jest kontrola dziecka nad ruchami swego ciała (niedowład lewostronny) duże ograniczenia dotyczą sprawności grafomotorycznej - dziewczynka nie chce rysować, nie pisze.
Aktywność werbalna potwierdza zdolność do komunikacji z otoczeniem (Dxxxxx mówi zdaniami) i rozumie mowę innych. Trudno tu jednak mówić o pełnych odpowiedziach na pytania.
Diagnoza pedagogiczna
Na podstawie drugiego badania pedagogicznego nie stwierdza się postępów dydaktycznych w stosunku do badania poprzedniego. Dxxxxx potrafi określić swój wiek, podać imię i nazwisko oraz adres zamieszkania. Nie wymienia dni tygodnia i pór roku we właściwej kolejności. Ma także kłopoty z określeniem rodzaju wykonywanej pracy przez swojego ojca. Nie wszystkie z prezentowanych przez pedagoga obrazków komentuje prawidłowo. W dalszym ciągu nie opanowała alfabetu. Nie wyróżnia głosek w nagłosie i w wygłosie. Nie zna także wszystkich podstawowych kolorów i nie radzi sobie z wypełnianiem kolorami narysowanych konturów. Nie odtwarza szlaczków literopodobnych i nie wycina nożyczkami po linii krzywej, co należy wiązać ze słabszą ...