Dodaj publikację
Autor
Marzena Gąska
Data publikacji
2008-07-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
238

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam jedną z możliwości opracowywania planu rozwoju, który może być pomocną wskazówką w sposobie formułowania zadań i może ukierunkować działania związane z dokumentowaniem drogi rozwoju zawodowego nauczycieli mianowanych
 Pobierz (doc, 151,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

I. Informacje o nauczycielu

1. Imię i nazwisko nauczyciela: Marzena Gąska
2. Aktualny status zawodowy: nauczyciel mianowany
3. Miejsce pracy: Gimnazjum nr 3 im.Papieża Jana Pawła II
w Zamościu
4. Posiadane kwalifikacje: nauczyciel języka polskiego
5. Dodatkowe kwalifikacje: nauczyciel WF (studia podyplomowe)
6. Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2005r.
7. Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy
8. Cel podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania
kwalifikacyjnego stopnia nauczyciela
dyplomowanego
9. Ukończone formy doskonalenia (kursy, warsztaty) – podnoszenie kwalifikacji
zawodowych:

Udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli:

- „Awans zawodowy nauczyciela”
- „Rozwiązywanie konfliktów w klasie – negocjacje”
- „Konstruowanie testów kompetencji”
- „Praca z dzieckiem agresywnym”
- „Metody aktywne w nauczaniu”

Kwalifikacje swoje podnosiłam uczęszczając w szkoleniowych radach pedagogicznych przeprowadzanych przez pedagoga szkolnego i nauczyciela informatyki.
Szkolenie przeprowadzone przez pedagoga dotyczyło uczniów ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi: dysleksja, dysgrafia, dysortografia. Otrzymałam materiały pomocne w zdiagnozowaniu uczniów z tymi trudnościami oraz podpowiadające metody pracy i ćwiczeń, które wykorzystuję w swojej pracy.
Oprócz wiedzy na temat konstruowania programu wychowawczego szkoły, zdobyłam również informacje na temat pracy wychowawcy.
W czasie zajęć omawiane były problemy wychowawcze poszczególnych uczniów naszej szkoły.
Dużo czasu poświęcono też współpracy wychowawcy z rodzicami.
Problem tan jest bardzo ważny ze względu na środowisko z jakiego wywodzą się niektórzy uczniowie naszej szkoły .
Kursy były bardzo pomocne w zaplanowaniu dalszej drogi rozwoju zawodowego, pomogły przy konstruowaniu dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego.
Zgodnie z wymogami reformy oświaty uczestniczyłam w kursie komputerowym – 15 godz. zorganizowanym przez nauczyciela informatyki posiadającego uprawnienia do
przeprowadzenia tego typu szkoleń. Zdobyte umiejętności wykorzystuję w swojej codziennej pracy zawodowej.

Udział w warsztatach, kursach, konferencjach metodycznych w ODN w Zamościu i innych ośrodkach kształcenia nauczycieli:

W okresie stażu podnosiłam swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach, konferencjach metodycznych i szkoleniach organizowanych przez różne ośrodki kształcenia nauczycieli.
Formy doskonalenia wybierałam tak, aby były one pomocne w realizacji zaplanowanej drogi rozwoju zawodowego. Wiele z nich wykorzystałam na lekcjach języka polskiego, godzinach wychowawczych w mojej klasie; brałam też udział w szkoleniu z zakresu wychowania fizycznego:

- „Fragment większej okropności, czyli o współczesnym wzorcu językowym słów kilka”
- „Jak realizować ścieżkę filozoficzną na lekcjach języka polskiego w gimnazjum”
- „Organizator turystyki i wypoczynku”
- „Elementy profilaktyki uzależnień”
- „Sztuka właściwej emisji głosu w pracy nauczyciela”
- „Wychowawcy placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży”
- „Kierownik placówek wypoczynku dzieci i młodzieży”
- „Pilot wycieczek”
- „Podstawy obsługi komputerów”
- „Bezpieczeństwo i higiena pracy”
- „Jak uczyć lepiej i lepiej oceniać”
- „Praktyczne wykorzystanie sieci Internet w nauczaniu zblokowanym”
- „Szkolenie metodyczne w zakresie pomiaru dydaktycznego”
- Jak ...