Dodaj publikację
Autor
Janusz Zawadzki
Data publikacji
2008-07-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
105

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Gdzie i jak szukać pracy - scenariusz zajęć
 Pobierz (doc, 60,0 KB)

Podgląd treści


Temat zajęć: Rynek pracy, gdzie szukać pracy? Wychowawca Janusz Zawadzki
Obszar: Praca Resocjalizacyjna Grupa V Data....................................
Standard: Aktywne poszukiwanie pracy Materiały: pakiet multimedialny MEN „Jest robota” , ankieta, sprzęt
Cel zajęć: Nauka „poruszania” się na rynku pracy Czas: ok. 2 x 60 min. dostępny na grupie .
| | | |
|Plan zajęć |Opis poszczególnych elementów zajęć (ćwiczeń, zabaw, zadań, mini wykładów, projekcji filmowych, konkursu|Omówienie: pytania do omówienia, istota podsumowania, wniosek z ćwiczenia, |
| |itp.) |zadania, zabawy itp. |
| | | |
|Wprowadzenie |Wychowawca podaje temat zajęć, informuje wychowanków o celu i przebiegu zajęć, zadaje pytania: |Czy łatwo jest znaleźć pracę? |
| |Wychowankowie odpowiadają metodą burzy mózgów, w przypadku problemów wychowawca naprowadza za pomocą |Co to jest rynek pracy? |
| |prostych pytań pomocniczych. |Kto to jest bezrobotny? |
| | |Po co chodzimy do urzędów pracy? |
| | |Czy bezrobocie spada czy, czy rośnie? |
| |Wychowankowie oglądają film dokumentalny pt: „Praca to towar”. Film jest oglądany na zasadzie „stop – |Pytania te wprowadzą wychowanków w tematykę zajęć. |
|Projekcja filmu |klatka”, w przerwach omawiane są najistotniejsze sprawy . | |
| | | |
| |Wychowankowie zostają podzieleni na zespoły. Kryterium podziału jest poziom zdolności intelektualnych. | |
| | | |
|Podział na zespoły |Wychowankowie otrzymują materiały (wydruki z internetu). W oparciu o otrzymane materiały oraz wiadomości| |
| |jakie zdobyli podczas projekcji mają (w formie pisemnej) krótko odpowiedzieć na pytania zadawane we | |
|Praca z tekstem |wprowadzeniu. | |
|i prezentacja |Po zakończeniu przedstawiciele zespołów odczytują odpowiedzi. |Wychowankowie dogłębnie poznają tematykę zajęć, przećwiczą umiejętność |
| | |wychwytywania z tekstu najważniejszych informacji, ćwiczą również umiejętność |
| | |pracy w zespole. |
| |Wychowankowie otrzymują ankietę (załącznik nr 1). W ankiecie zawarte są pytania na temat metod | |
| |poszukiwania pracy. Po wypełnieniu ankiety następuje szybkie podsumowanie i omówienie wyników. Analiza | |
| |ilościowa zostaje zapisana na tablicy np.: |Dzięki tej ankiecie wychowankowie poznają najpopularniejsze sposoby |
|Ankieta |Ogłoszenia – 8 wskazań, |poszukiwania pracy. |
| |Biuro pracy – 3 wskazania | |
| |Po opracowaniu wyników „naszej” ankiety, wychowankowie zostają zapoznani z wynikami ankiety | |
| |przeprowadzonej wśród czterotysięcznej populacji. Następuje omówienie oraz porównanie różnic i | |
| |podobieństw. | |
| | | |
| |Wychowankowie oglądają film dokumentalny pt: „Rozejrzyj się”. Oglądanie odbywa się na zasadzie „stop – | |
| |klatka” w przerwach omawiane są najistotniejsze sprawy związane z poszukiwaniem pracy. | |
| |Wychowawca ogłasza konkurs. Pytania konkursu są ściśle związane z tematyką zajęć. Wychowankowie pracują | |
| |indywidualnie. Po zakończeniu następuje sprawdzenie, omówienie i ogłoszenie wyników konkursu. Nagrody wg|Wychowankowie szczegółowo poznają metody aktywnego poszukiwania pracy. |
| |uznania wychowawcy. | |
|Projekcja filmu | | |
| |Na zakończenie wychowankowie otrzymują układankę słowną. Treść układanki jest wnioskiem końcowym zajęć. |Konkurs wprowadzi element rozrywkowy do zajęć. Rywalizacja wpłynie motywująco na|
| |. |wychowanków. |
| | | |
|Mini - konkurs | | |
| | | |
| | |Czy w dzisiejszych czasach łatwo jest znaleźć pracę? |
| | |Gdzie najlepiej szukać pracy? |
| | |Odpowiedzi na te pytania ...