Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan działań wychowawczych klasy III
CEL WYCHOWANIA
Uczeń rozumie istotę bezpieczeństwa i jego zachowanie o tym świadczy
EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH:
❖ Uczeń, doskonale funkcjonuje w swoim otoczeniu.
❖ Uczeń, rozróżnia dobro i zło w sytuacjach codziennych i odpowiednio reaguje.
❖ Uczeń, wie do kogo zwrócić się po pomoc.
❖ Uczeń, potrafi bezpiecznie poruszać się na drogach.
❖ Uczeń, szanuje dorosłych, młodszych i rówieśników. Okazuje to w słowach i działaniu.
| Zadania wychowawcze | Sposoby realizacji | Termin |
|Umiemy zachować się w sytuacjach trudnych i|-prawidłowo oceniamy sytuację, | |
|dokonujemy właściwych wyborów. |-rozróżniamy dobro i zło w życiu codziennym, | |
| |-dokonujemy prawidłowych wyborów , | |
| |-gry dramowe, | |
| |-analiza tekstów literackich, |CAŁY ROK |
| |-twórczość plastyczna, | |
| |-spotkanie z policjantem, | |
| | | |
| | | |
| | |Wrzesień |
|Poznajemy regulaminy |-udział w imprezach kulturalnych: | |
|zachowania w instytucjach publicznych i |spektakl teatralny | |
|stosujemy się do nich. |wystawa | |
| |muzeum | |
| |-korzystamy z biblioteki szkolnej i |zgodnie z harmonogramem |
| |osiedlowej, | |
| |-poznajemy piękno naszej Ojczyzny: | |
| |wycieczka do lasu | |
| |wycieczka krajoznawczo-turysyczna | |
| | |jesień |
| | | |
| | | |
| | |wiosna |
|Troska o pełny rozwój ucznia. |-stosowanie indywidualizacji i | |
| |wielopoziomowości w szkole i w domu, | |
| |-udział w konkursach przedmiotowych i | |
| |artystycznych, | |
| |-kontynuacja pracy nad poprawnością | |
| |językową(alert), | |
| |-realizowanie treści programu nauczania z | |
| |uwzględnieniem możliwości uczniów, | |
| | |CAŁY ROK |
|Współdziałanie szkoły z rodzicami. |-zebrania i konsultacje z rodzicami, |trzeci poniedziałek miesiąca |
| |-pedagogizacja rodziców, | |
| |-wybór trójki klasowej , |cały rok |
| |-rozpoznanie potrzeb uczniów w zakresie | |
| |pomocy dydaktycznej, wychowawczej i |wrzesień, cały rok |
| |materialnej, | |
| |-angażowanie rodziców w „życie klasy i | |
| |szkoły” | |
| | |w miarę potrzeb |
|Kultywowanie i wzbogacanie tradycji szkoły.|-udział w apelach i spotkaniach |zgodnie z planem |
| |okolicznościowych, | |
| |-prowadzenie kroniki klasowej, | |
| |-pomoc i praca na rzecz szkoły, |cały rok |
| | | |
| | |w/g potrzeb |
|Pielęgnowanie tradycji ludowych, rodzinnych|-Dzień Chłopca |wrzesień |
|i szkolnych. |-Andrzejki |listopad |
| |-Mikołaj |grudzień |
| |-zabawa karnawałowa |styczeń |
| |-Święto Babci i Dziadka |styczeń |
| |-Dzień Dziewczynek |marzec |
| |-powitanie wiosny |marzec |
| |-Święto Mamy i Taty |czerwiec |
| |-drzwi otwarte szkoły |kwiecień |
| |-Dzień Dziecka |czerwiec |
|Wychowanie w zdrowiu i przez sport. |-udział w apelach poświęconych tematyce |zgodnie z planem |
| |zdrowotnej i ochronie środowiska, | |
| |-udział w imprezach sportowo – rekreacyjnych | |
| |, | |
| |-kulturalne spożywanie II śniadania, |zgodnie z planem |
| |-udział w akcjach promujących zdrowie: | |
| |Trzymaj się prosto |cały rok |
| |Tydzień dla serca | |
| |Święto Ziemi |zgodnie z planem |
| |Zapobieganie chorobom brudnych rąk | |
| |Bezpieczne wakacje i ferie | |
| |-troska o porządek, estetykę szkoły i klasy, | |
| |-omawianie zagadnień ekologicznych, |kwiecień |
| |-bezpiecznie spędzamy czas podczas przerw i | |
| |zabaw | |
| | | |
| | |styczeń ,czerwiec |
| | | |
| | |cały rok |
| | | |
| | | |
| | |w/g planu |
| | | |
| | |cały rok |
Program wychowawczy opracowała
Bogumiła Szymańska- Łągiewczyk