Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Monika Hrynkiewicz –Sudnik
Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa w Łabuniu Wielkim 72-315 Resko
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2007r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2008r.
Opiekun stażu: mgr Anetta Kulesza
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
• poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły;
• poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole;
• doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, specjalistów lub innych nauczycieli oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i ich omawianie;
• podnoszenie kwalifikacji i własnych kompetencji zawodowych poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego;
• pogłębienie wiedzy z zakresu problemów wychowawczych i poszukiwania źródeł wiedzy o środowisku ucznia;
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
PODSTAWOWE ZADANIA ROZWOJOWE
Cele i zadania nauczyciela pierwszego etapu kształcenia w szkole podstawowej wynikają przede wszystkim z treści Ustawy o systemie oświaty, rozporządzeń MEN, Statutu Szkoły, treści podstawy programowej, programów nauczania, regulaminów.
W swojej pracy w trakcie trwania stażu, jako nauczyciel stażysta skoncentruję się na kilku podstawowych zadaniach.
Priorytetowe zadania rozwojowe:
➢ Zdobycie statutu nauczyciela kontraktowego;
➢ Organizacja i doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej;
➢ Rozwój własnych umiejętności wychowawczych;
➢ Poznanie problematyki środowiska lokalnego;
➢ Doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną;
➢ Propagowani aktywnego stylu życia;
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
§ 6, ust.2, pkt 1
|Działania i zadania nauczyciela |Formy realizacji |Termin |Wynik potwierdzający zaplanowane efekty |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu | | | |
| |- przeprowadzenie rozmowy wstępnej z opiekunem stażu, określenie wzajemnych |IX 2007 |- kontrakt; |
| |oczekiwań; | |- harmonogram spotkań i hospitacji; |
| |- opracowanie planu rozwoju zawodowego; | | |
| |- zawarcie kontraktu z opiekunem stażu, ustalenie zasad współpracy, terminów | | |
| |spotkań i hospitacji zajęć; | | |
|Poznanie procedury osiągania awansu | | | |
|zawodowego |poznanie odpowiednich zapisów rozdziału 3a Karty Nauczyciela oraz rozporządzenia |IX – XI 2007 |- prawidłowo przygotowany plan rozwoju; |
| |Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania | |- systematyczna i celowa realizacja zadań |
| |stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593); | |związanych z awansem; |
|Poznanie przepisów związanych z | | | |
|funkcjonowaniem szkoły |zapoznanie się z odpowiednimi rozporządzeniami regulującymi funkcjonowanie szkoły a |IX – XI 2007 |stosowanie się do wymienionych przepisów prawa w |
| |przede wszystkim: rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 | |codziennej praktyce szkolnej, w opracowywaniu |
| |lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr | |własnych dokumentów związanych z planowaniem |
| |15 ...