Dodaj publikację
Autor
Adelajda Patyk
Data publikacji
2008-07-28
Średnia ocena
5,00
Pobrań
279

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zestawienie kilku ćwiczeń utrwalających pierwszy okres warunkowy. Ćwiczenia te oparte są na „typowych” zadaniach z podręczników lecz zostały one zmodyfikowane tak, aby były bardziej atrakcyjne i motywujące uczniów do pracy.
 Pobierz (doc, 56,0 KB)

Komentarze

jeanettB, 2012-11-19, ocena:

SUPER

Podgląd treści


FIRST CONDITIONAL
Pierwszy okres warunkowy – ćwiczenia utrwalające dla uczniów gimnazjum.

Poniżej przedstawiam zestawienie kilku ćwiczeń utrwalających pierwszy okres warunkowy. Ćwiczenia te oparte są na „typowych” zadaniach z podręczników lecz zostały one zmodyfikowane tak, aby były bardziej atrakcyjne i motywujące uczniów do pracy.

1. Dokończ zdanie.
Nauczyciel zapisuje na tablicy początek zdania warunkowego. Wybrani uczniowie zapisują swoje propozycje zakończenia zdania. Do każdego zdania należy zapisać kilka różnych zakończeń aby podkreślić kontrast pomiędzy zerowym a pierwszym okresem warunkowym tzn. podkreślić, że po spełnieniu danego warunku mogą nastąpić różne skutki, sytuacje.

Przykłady zdań:
• If I have some free time…
• If we go to the USA…
• If he works hard…
• If you help me with my homework…
• If I see him tomorrow…
• If you eat all these cakes…
• If I find your wallet…
• If she makes more mistakes…
• If you don’t hurry up…
• If she finds out about it…
• If you do the shopping…
• If he doesn’t start at once…

2. Opowiadanie – łańcuszek.
Uczniowie ustnie tworzą opowiadanie – łańcuszek, zbudowane ze zdań w pierwszym okresie warunkowym. Np.:
Uczeń A: „If the weather is fine, I’ll go for a walk”.
Uczeń B: “If I go for a walk, I’ll play football”
Uczeń C: “If I play football, I will be happy”
Uczeń D: “If I am happy…” itd

3. Ukryte zdania.
Nauczyciel dzieli klasę na “Jedynki” i “Dwójki” odliczając głośno „One, Two” i wskazując kolejno na uczniów. Pierwszy uczeń („Jedynka”) na kartce papieru zapisuje „if –clause” np. „If I meet my friends tomorrow…” a następnie zagina kartkę tak, aby zakryć to zdanie. Następny uczeń („Dwójka”) pod spodem zapisuje „main clause” np. „… she will be very happy”. Czynność ta jest powtarzana aż do momentu, gdy wszyscy uczniowie wpiszą swoje zdania. Na końcu nauczyciel głośno odczytuje zdania. Ćwiczenie to cieszy się dużą popularnością wśród gimnazjalistów ponieważ zdania te często są śmieszne lub absurdalne. Zdarza się oczywiście, ze zadania te zapisane są błędnie – nauczyciel po odczytaniu wszystkich zdań może wypisać błędne zdania na tablicy i poprosić uczniów o ich poprawę.

4. Łączenie zdań.
Uczniowie pracują w parach. Każda para otrzymuje karteczki z wypisanymi na nich częściami zdań. Zadaniem uczniów jest połączenie początków i końcówek zdań tak, aby powstały sensowne i poprawne zdania w pierwszym okresie warunkowym.

|If I don’t know the word, |I’ll use my dictionary. |
|If she passes this exam, |she will go to the university. |
|If you remember the password, |you ...